Klacht ING Bank: mobiel bankieren app baggerware

robscheffer

Ca 3weken geleden ronkende brief van ING ontvangen met de voordelen van de mobiel bankieren app. Installatie van app gedaan, uitgetest en enige malen gebruikt. Op 1 oktober brief ontvangen van ING dat mijn app verouderd is (!) en met onmiddelijke (!!!!!!) ingang onbruikbaar. Via site ING geleerd dat mijn ca. 2 jaar oude gsm verouderd is en ik "helaas een nieuw apparaat moet kopen " . Alle andere door mij uit Google Playstore werken echter prima op mijn verouderde (sic!) gsm.Telefonisch contact met klantenservice leerde eenuiterst vriendelijk en meelvend jongedame mijn dat zulks uit de koker van de ING technici voortkwam in het kader van voortdurende verbetering betalingsverkeer verbetering. Schrale troost: : Mijning op m'n PC blijft wel bruikbaar (zonder dat ING op enigerlei wijze ik
daar wel mijn beveiliging up-to-date heb!

app leveren die bruikbaar is voor niet alleen de meest recente toestellen

ING Bank
    Hoi R. Scheffer,

Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk teleurgesteld bent. Heb je eindelijk de voordelen en het gemak van de app ontdekt, maken wij deze vervolgens onbruikbaar voor je toestel.

Het is in ieder geval fijn om te horen dat je telefonisch uitermate vriendelijk te woord bent gestaan door mijn collega :).

Wat betreft de app, deze zijn we inderdaad continue aan het verbeteren. Niet alleen voor het gemak en gebruiksvriendelijkheid, maar voornamelijk voor de veiligheid.

Het gaat tenslotte wel om je bankzaken, internetcriminelen liggen altijd op de loer! Het is dan ook niet zo dat we de app hebben ingetrokken voor verouderde besturingssystemen om je dwars te zitten, of voor het gemak.

In veel verouderde besturingssystemen vinden geen of onvoldoende updates plaats om de veiligheid te waarborgen. Wij moeten dan een afweging maken tussen gemak en veiligheid, waarbij onze prioriteit eerder ligt bij veiligheid.

Gelukkig kan je nog goed uit de voeten met Mijn ING, zodat je wel gewoon online kan blijven bankieren. Mocht de tijd rijp zijn voor een nieuw toestel, hoop ik dat je weer optimaal gebruik kan maken van de app!

Vriendelijke groet,

^Ronnie
    ING Webcare
    ING Bank
    Beste Rob,

Ik snap je teleurstelling, uiteraard!

Over de komende updates en de toekomst kunnen wij geen toezeggingen doen. Je weet immers nooit wat er gaat gebeuren. Wij verbeteren onze producten zodat klanten een steeds beter/mooier en een veilig product hebben.

Tjitske
    ING Webcare

robscheffer
Geen Niet of nauwelijks inhoudelijk op klacht ingegaan; vragen als "welke Android versies zijn zijn - en blijven in de nabije toekomst geschikt vooe de ING-app bleven onbeantwoord!

Ook een klacht indienen over ING Bank?