Klacht ING Bank: moeizaam z'n bank, ING weet voodat je kiets

Bond-Ben

vervolg van de klToch krijgen 7 maart 2017 een brief, zie brief 2 van de ING, hier worden we niet blij van want de persoon van de ING heeft toch kortgelden aangegeven dat alles nu goed is geregeld en dat er geen wederzijdse verplichtingen meer zijn. We hadden nog aan de ING gevraagd of ze een bevestiging willen sturen van dat de rekening is opgeheven enz. maar dat doet de ING niet als bank. Waarom de ING dit niet wil is onduidelijk, waarschijnlijk kostenbesparing. Toch zowel voor de bank als de ex cliënt wel juist, want dan heeft de ex cliënt ook juridisch een bewijs dat alles netjes is afgehandeld. Ook handig als ze het niet meer bij de bank weten. Maar nee, als je nieuw komt voor een rekeningnummer krijg je allerlei formulieren en uit kostenbesparing is het niet meer mogelijk een brief te ontvangen van de ING. Maar een mail mogen de medewerkers ook niet meer sturen naar een cliënt en ook de (ex) cliënt kan ook naar de bank geen mail sturen. Zelf geen brief want chatten met de bank werkt zo goed, heeft het management aangeven en is goedkoper. Maar goed ik dwaal af, gebeld naar de ING bank en gevraagd er toch wat mis gegaan want in maart hebben we ook gebeld en ons is beloofd dat we geen brieven meer krijgen. Gelukkig geen mevrouw aan de lijn, die mij afpoert met en opmerking dat wij niet bij deze afdeling moeten zijn. Nee deze man gaat serieus te werk en belt ons persoonlijk terug om uit te leggen dat het toch een misverstand was. ING zou trots moeten zijn op zulke medewerkers die hun nek durven uitsteken en van de ING bank nog een vriendelijke mens gerichte bank maken. Nu opgelost, nooit geen brieven meer van de ING, want als er z’n brief binnenkomt, wordt je toch een beetje ongerust, je gaat bellen, dat duurt meestal lang en niet alle klantmedewerkers zijn zo vriendelijk om echt naar je te luisteren, zeker als het een probleem is die ze niet kunnen oplossen. Want ook in de ING organisatie zelf is hier weinig ruimte voor. Een zoals nu beschreven probleem kunnen ze niet intern escaleren, bijzonder toch. Nu dan loopt gewoon vast op een help of klanten servicedesk, die niet in staat zijn jou te helpen. Bij onze klantenafdeling worden de klanten eenduidig en efficiënt afgehandeld en dat is bespaard geld, dus goedkoper, hoor ik de ING manager nog zeggen.acht

zie vorige opmerking

ING Bank
    Goedenavond,

Wij hebben jullie rekening gesloten op 7 maart 2017 echter hebben wij dit gedaan terwijl er een achterstand op jullie rekening stond.

Er is een brief naar jullie onderweg met de uitleg hierover en de stappen die jullie kunnen nemen.

Groet,
    Anita