Opgelost door ING Bank: niet op de hoogte gesteld van achterstand betaling hypotheek van ex waar ik ook nog op sta

Sofie

Ik sta nog op de hypotheek van mijn ex en zonder dat ik het wist had ik een bkr-notitie omdat hij niet betaald had. Ik was hier niet van op de hoogte gesteld en schrok erg. Ik wilde mijn leningen door echtscheiding ontstaan overbrengen op een lagere rente en werd zonder dat ik het wist geconfronteerd met een bkr-notitie. Ik heb de ing hiervan in de vorm van een klacht op de hoogte gesteld maar zij deelde mede dat het niet nodig is om beide partijen op de hoogte te stellen. Ik heb onderzoek gedaan maar het blijkt dat dit wel had gemoeten. Na zes weken kreeg ik antwoord terug. In mijn klacht had ik ook een vraag hoe ik van de hypotheek af kon komen. Ik heb nog nooit iets niet betaald en schaam me hier dan ook echt voor.

Ik wil van de BKR-notitie af. Ondanks dat het nu een notitie is dat er geen achterstand meer is wil ik helemaal geen notitie omdat ik niet op de hoogte ben gesteld. Ik wil dan ook de rente terug die ik teveel heb betaald omdat ik mijn leningen niet kon overzetten.

ING Bank
    Beste, Ik ga dit laten uitzoeken en ik of mijn collega komen hier bij je op terug.Groet,Deniz
    ING Webcare team
    Sofie
    De ING heeft mij gebeld en binnen vijf werkdagen zal er een reactie komen. Dit is gelukkig sneller dan zes weken van de vorige keer.
    ING Bank
    Beste, Fijn om te horen dat er contact met je is gezocht. Ik ga ervan uit dat het goed wordt opgelost. Houd je contact met mijn collega? Hij/zij kan je verder helpen met dit proces.Groet, Frederike - ING Webcare team
    Sofie
    Ik wil zeker eerst afwachten wat het antwoord is. Er is helemaal nog geen oplossing. Ik ben alleen gebeld en deze medewerker was dezelfde als destijds. Echter na eerst hetzelfde antwoord te hebben gegeven en ik daarop mededeelde dat hij dit antwoord op de site moest zetten, ging hij het doorgeven en werd het onderzocht. Daarom wil ik zeker hier op wachten.
    ING Bank
    Beste, Ik begrijp je punt. We horen daarom graag van je wanneer er opnieuw telefonisch contact is geweest. Vriendelijke groet,Rutger
    ING Webcare team
    Sofie
    Helaas niet de rente van vanaf januari ontvangen, Wel wordt de BKR-notitie verwijderd. Niet omdat het moet maar omdat zij coulant willen zijn aldus de jurist. Ik ben nu alleen maar opgelucht. Ik vond het vreselijk en dit keer is er netjes binnen de afgesproken reageertijd gereageerd.

Sofie

Ook een klacht indienen over ING Bank?