Klacht ING Bank: Niet uitbetalen claim

Justin

een bekende heeft een vakantiehuis met zwembad in het buitenland. Ik kom daar al jaren en mag daar gratis verblijven. Ik heb nog nooit in het zwembad gezwommen of daar gebruik van gemaakt.

Nu was ik er dit jaar aan het begin van het seizoen en het zwembad water was groen. Ik wilde dit voor de eigenaar oplossen zodat als hij aan zou komen lekker van ze vakantie kon genieten zonder zich om het zwembad te bekommeren.

Er stonden geen schoonmaakmiddelen voor het zwembad bij het zwembad. dus ben ik ben naar een zwembadwinkel om de hoek gegaan en heb daar een chemisch goedje gekocht om het op te lossen. De medewerker in de winkel begreep nauwelijks tot niets Engels en ik spreek geen Spaans. Op zijn advies heb ik het goedje gekocht. Zonder dat ik verder nog navraag heb gedaan bij een deskundige of de eigenaar heb ik het in het zwembad gegooid.

De eigenaar kwam enkele weken later bij zijn huis en ziet dat zijn zwembad kapot is. Hij belt me op en vraagt wat er met het zwembad is gebeurd. Zodoende heb ik hem uitgelegd dat het water groen was en ik dit had opgelost.

Hij vertelde dat het zwembad niet tegen het goedje bestand was en het hem eerder ook zelf is overkomen.

Ik geef aan dat het inderdaad door mij kapot is en ik wel verzekerd ben.

Deze situatie voorgelegd aan de verzekering met de volgende reactie: U kon niet weten, en hoefde niet te vermoeden, dat dit handelen schade zou veroorzaken aan het zwembad. Het is uw bekende als eigenaar van het zwembad immers zelf ook een keer overkomen.

Doordat onze u met deze handelswijze niet hoefde te vermoeden dat er een mogelijkheid tot schade was, valt het u dan ook niet aan te rekenen dat u geen contact met uw bekende heeft opgenomen. Omdat uw bekende al ervaring heeft met ditzelfde geval valt uw bekende wel aan te rekenen dat uw bekende de gebruikers van het vakantiehuis en zwembad geen instructies heeft meegegeven, zodat deze schade voorkomen had kunnen worden.

Meermaals heb ik aangegeven geen gebruiker te zijn van het zwembad en dit ook nog nooit geweest te zijn. Ook stonden er geen schoonmaakmiddelen rond om het zwembad en ben ik volledig op eigen houtje naar de winkel gegaan.

De claim uitbetalen

ING Bank

Meer informatie over onze klachtenprocedure vind je op ing.nl/klachten.

Justin
ING Bank heeft deze reactie geplaatst op Klachtenkompas: Om je privacy te beschermen beantwoorden we geen vragen over je persoonlijke bankzaken via externe platforms. We helpen je graag via de chat in Mijn ING (🕑 ma-vr 8.00 - 21.00, za 9.00 - 17.00). Heb je geen toegang tot Mijn ING? Op ing.nl/contact vind je meer contactmogelijkheden. Meer informatie over onze klachtenprocedure vind je op ing.nl/klachten. Er hoeft geen privacy gevoelige informatie gedeeld te worden om op mijn klacht te reageren, ING wil simpel weg gewoon niet reageren via het platform.

Ook een klacht indienen over ING Bank?