Opgelost door ING Bank: Nog steeds TAN-codes voor ideal-betalingen - eind augustus 2019

sad Opgelost
A.J. Castel

Nou het is nu eind augustus 2019 en de klacht dat bij een ideal betaling via ING nog steeds een TAN-code wordt gevraagd komt nog steeds voor!
Gelukkig heb ik de lijst nog bewaard!

In mijn geval heb ik vanuit de mail op direct betalen geklikt en verd er werd ik naar ideal gestuurd. Daar wordt nog steeds om een TAN-code gevraagd.
En ja ik heb de laatste versie van de ING-app op de android tablet draaien, maar die komt er niet aan te pas bij deze betaling

Snelle oplossing voor ideal-betalingen, zodat geen TAN-codes meer nodig zijn.
Of beter nog - mobiele bevestiging niet verplicht maken.

ING Bank
    Goedemorgen,

Het is inderdaad zo dat voor een iDEAL betaling nog een TAN-code is benodigd om te bevestigen.

Gefaseerd worden alle processen waarbij een TAN-code benodigd is gewijzigd naar de mobiele bevestiging. Er is helaas nog geen inzicht in een precieze datum waarop dit proces ook uitgefaseerd wordt. Ik kan je hier dan ook niets zwart op wit geven.

Uiteraard wanneer dit proces uiteindelijk wordt gewijzigd, laten wij dit weten via een bericht in de berichtenbox van Mijn ING of per brief.

Groeten,

Nick
    ING Webcare

A.J. Castel
Er wordt aan gewerkt. Een oplossing wordt gefaseerd ingevoerd. Als het zover is dan volgt bericht. Ik krijg toch steeds meer twijfel over dit mobiel bevestigen. Eerst word ik bijna gedwongen - moet ik een tablet aanschaffen - dan in kassa (of was het radar) blijkt het helemaal niet veilig te zijn - en dan pas uit coulance NB krijgen mensen geld terug. Wat is ook weer het idee achter het mobiel bevestigen van betalingen? En waarom moet daarom "mijn ing" worden gewijzigd voor het mobiel bevestigen? Kan het dan niet naast elkaar bestaan? Ik doe mijn geldzaken op de PC en had geen mobiel of tablet voordien!

Ook een klacht indienen over ING Bank?