Klacht ING Bank: Nutteloze rekening kan niet worden opgeheven; ik ben in oorlog met de INg

Nederlander_in_Ghana

ING weigerd mijn rekening op te heffen

Internetbankieren werkt niet, bankkaart werkt niet, het opgegeven emailadres opheffen@ing.nl werkt niet, telefonisch opzeggen via 0031202288888 werkt (na lang gesprek) niet, omdat er meer dan 250 euro op de rekening staat.

Kortom: ik word bestolen door de ING en ga daarom aktie voeren.

Ik bel de ING, geef mijn rekeningnummer door en schreeuw keihard "HEF MIJN REKENING OP" willekeurige emailadressen van de ING ga ik mailen, webformulieren ga ik invullen, allemaal met de boodschap dat ze ca 540 euro (mijn saldo) moeten overmaken en mijn rekening opheffen. Ik geef toe, dit is niet normaal, maar wat de ING doet is ook niet normaal. Ik ben in oorlog met de ING.

De rekening opheffen en het saldo overmaken naar mijn Regiobank rekening, waarnaar ik reeds eerder geld heb overgemaakt

Beste Nederlander_in_Ghana,

Wat een nare situatie. Ik begrijp dat je je rekening wilt opzeggen maar dat je gegevens niet up to date zijn om dit te kunnen regelen.

Graag willen we de mogelijkheden bespreken. Wil je doorgeven wanneer je het beste telefonisch bereikbaar bent? Zodat we hierover contact kunnen opnemen.

Vriendelijke groet,

Yvonne
    Beste Yvonne,

Bedankt voor uw vriendelijke mail. Voordat ik gebeld word ontvang ik graag van u een mailtje met de tijd en dag wanneer u mij belt, zodat ik thuis in een rustige omgeving ben en mijn telefoon is opgeladen en ik bankpas e.d. bij de hand heb.

Voor wat betreft de tijd heb ik het liefste een afspraak in de morgen, want na 2 uur Nederlandse tijd komen mijn (lawaaimakende) kinderen thuis.

Alvast hartelijk dank voor uw intentie om mee te helpen bij het opzeggen van de rekening en in afwachting van de belafspraak (Nederlandse tijd vermelden),

Guus von Scheven.

Ghana
    Goedemorgen,

Ik heb je net telefonisch proberen te bereiken, helaas is dat niet gelukt. Zou je aan kunnen geven op welke dag en welk tijdstip/tijdsbestek wij jou kunnen bereiken?

Dan nemen we het graag met je door!

Groeten,
    Sabrina
    Hallo Sabine.

Ik zie niet in mijn gemiste telefoongesprekken staan dat ik ben gebeld door een Nederlands nummer; ging de telefoon wel over? Ik vermoed dat het door u gebelde telefoonnummer misschien niet goed is; ik woon in Ghana, dus het is niet een gewoon 06 nummer, maar eerst moet het netnummer van Ghana ervoor gezet worden.

Mijn Ghanese nummer is 0506991921
    Het Ghanese netnummer is +233

gecombineerd moet er volgens mij dan gebeld worden:
    00233 506991921, maar misschien gaat hier iets fout?

Ik heb inmiddels voldoende saldo op mijn telefoon, dus ik kan ook u bellen, mocht het niet lukken.

Graag word ik morgen (vrijdag 14 december) gebeld tussen 09.00 en 10.00 Nederlandse tijd in de morgen; eventueel kan ik u dus ook bellen als e.e.a. binnen ca 20 minuten kan worden afgehandeld.

In afwachting van uw bevestiging per mail cq telefoontje,

Guus von Scheven

GHANA
    Hallo Guus,

Bedankt voor je bericht en de aanvulling van je gegevens. Mogen we jou morgen bellen vanaf 10.00 uur? Tussen 9.00 en 10.00 gaat ons helaas niet lukken.

Laat je het nog even weten?

Vriendelijke groet,

Yvonne
    Hallo Yvonne,

Ik blijf vandaag (vrijdag 14 december) speciaal voor uw telefoontje de hele dag thuis; ik word echter het liefst zo vroeg mogelijk gebeld omdat als mijn kinderen thuis komen van school het wat lastig is een goed telefoongesprek te voeren.

Met vriendelijke groet en in afwachting, van uw telefoontje,

Guus von Scheven

Ghana
    Goedemorgen Guus,

Hierbij een korte samenvatting van de afspraken die wij gemaakt hebben telefonisch.

Via de mail ga ik jou de informatie sturen voor het wijzigen van jouw adres. Nadat dit gewijzigd is kunnen wij de inlogcodes en TAN lijst per koerier naar jou toesturen, zodat jij de Betaalrekening kunt opzeggen via Mijn ING.

We laten de klacht nog open staan, zodat deze definitief gesloten kan worden op het moment dat alles opgelost is.

Groeten,

Daphne
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?