Klacht ING Bank: Omzetten Continu Limiet naar Kwartaallimiet ipv Doorlopend Krediet

Gebruiker1543061520

Ik heb bij de ING een Continu Limiet, al vele vele jaren. Ik denk met mij nog vele anderen. Nu heeft de ING tegen mijn zin in besloten om het Continu Limiet op te heffen en automatisch om te zetten in een Doorlopend Krediet. Dat wil ik niet.

Een alternatief zou kunnen zijn een Kwartaallimiet echter krijg ik het niet voor elkaar om dat via de ING website geregeld te krijgen. Ik krijg namelijk en een melding dat ik al een "Continu Limiet" (ipv Kwartaallimiet) heb en dat wijzigen niet mogelijk is omdat ik "rood" sta (daarvoor heb je toch juist dat Limiet?).

Ik heb via Messenger contact opgenomen met de ING maar krijg dan de meest stupide reacties terug van medewerkers die niet willen lezen, mij met je en jij aanschrijven en overduidelijk geen behoefte eraan hebben om ook maar iets te bieden van een oplossing.

Ik ben het niet eens met afschaffen van het Continu Limiet maar als het dan toch moet dan wil ik dat omgezet zien in een Kwartaallimiet per 1 januari a.s. zonder dat ik ook maar iets daarvoor hoef te overleggen aangezien dat schijnbaar ook niet nodig is bij de aangekondigde automatische omzetting van een Continu Limiet naar een Doorlopend Krediet.

ING Bank
    Beste P.J. Kitzen,

Dit nieuws is u vast rauw op het dak gevallen. Ik kan me voorstellen dat het best even zoeken is naar een alternatief wat goed bij u past.

Het is goed om te lezen dat een Kwartaallimiet een redelijk alternatief voor u is. In Mijn ING kunt u eerst uw Continu Limiet opzeggen en daarna "Rood staan" aanvragen. De volgende link kunt u daarvoor gebruiken: https://www.ing.nl/particulier/lenen/rood-staan/kwartaallimiet/index.html

Uiteraard geef ik alle feedback over de communicatie door aan de betreffende afdelingen. Bedankt hiervoor.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,

Janneke
    ING|Webcare

Gebruiker1543061520
    Beste Janneke,

Bedankt voor uw reactie maar dit is niet de oplossing.
    Ik ga niets beëindigen c.q. aanvragen.
    Behalve dat dat helemaal niet gaat wil ik geen vertraging oplopen c.q. het risico lopen de financiële ruimte kwijt te raken door een of andere aanvraagprocedure te starten.
    U geeft zelf aan dat de klant niets hoeft te doen bij het omzetten van het Continu Limiet naar een Doorlopend Krediet. Waarom moet de klant dan wel van alles doen als hij voor een ander alternatief kiest ?
    Dat is zo tegenstrijdig als de pest.

Omdat er niets anders is ga ik akkoord met het WIJZIGEN van het Continu Limiet naar een Kwartaallimiet per 1 januari a.s. Dus niet nu. Ik ga er van uit dat dat een handeling van niets is.
    Er van uitgaande dat U dezelfde Janneke bent die ook op de Messenger naar mij heeft geantwoord weet U wie ik ben en wat mijn rekeningnummer is.

M.v.g.
    ING Bank
    Beste Gebruiker1543061520,

Ik begrijp dat u er zo over denkt, echter wanneer u het niet eens bent met de optie die wij aanbieden dan moet u helaas zelf actie ondernemen voor een andere optie.

De reden dat dit zelf gedaan moet worden komt door de voorwaarden. De voorwaarden van een Doorlopend Krediet zijn anders dan de voorwaarden van een Kwartaallimiet. Doordat onze klanten akkoord gaan met de omzetting gaan ze ook akkoord met de voorwaarden. Hier worden ze ook over geïnformeerd de komende tijd.

Ik begrijp dat u het hier niet mee eens bent en uw feedback staat ook genoteerd, echter kan ik het niet anders voor u in regelen.

Groeten,

Daphne