Klacht ING Bank: onacceptabel voorstel in naam-nummer chek ING app

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 434126
Gebruiker
S. Dijkema
Datum
5 reacties

Details

De klacht

ING is niet interesseert in privacy op de ING app. De naam-nummer check moet een acceptabele uitkomst geven, niet de naam die nu in het scherm komt. En dat kan ander en dus ook overkomen.
ING verschuilt zich achter de IBAN-Naam Check. Maar dat is natuurlijk niet fatsoenlijk. Bij de fraudehelpdesk nemen ze de tijd maar een oplossing blijft uit. Ze ondernemen geen actie.

De oplossing

Het probleem herkennen, erkennen en op zoek naar een oplossing.

5 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste S. Dijkema,

    Kan je me aangeven wat er precies is voorgevallen?

    Wat ik voor nu wel kan zeggen, als een naam en IBAN niet met elkaar matcht ontvang je wel een melding voordat je een betaling overmaakt.

    Met vriendelijke groet,

    Jildou
    ING Webcare
  2. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste S. Dijkema,

    Fijn om te horen dat je een bericht hebt ontvangen dat mijn collega's bezig zijn dit voor jou op te lossen. Ik ga er vanuit dat dit op de juiste manier wordt afgehandeld.

    Laat je ons weten of dit in goede orde is opgelost zodat je deze klacht kunt sluiten?

    Vriendelijke groet,

    Yvonne
    ING Webcare

  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste S. Dijkema,

    We houden deze klacht nog openstaan. We kijken uit naar de update.

    Vriendelijke groet,

    Ronnie
    ING Webcare

  4. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste S. Dijkema,

    Het spijt me te moeten lezen dat onze collega's dit niet voor je aan kunnen passen. Ik vind het jammer dat we samen niet tot een oplossing hebben kunnen komen.

    Wanneer je het hier niet mee eens bent, kan je schriftelijk in beroep gaan bij onze Directie. Vermeld daarin vooral het volgende :
    - Beschrijving van de klacht en waarom je het niet eens bent met de reactie van ING
    - Naam, adresgegevens en telefoonnummer
    - Rekeningnummer bij ING

    Deze mag zonder postzegel, verzonden worden naar het volgende adres:
    Directie ING
    Antwoordnummer 230
    1000 XA Amsterdam
    Binnen 6 zes weken, ontvang je dan een reactie.

    Groet,
    Lysanne
    ING Webcare
  5. Auteur
    S. Dijkema
    Datum
    Dank voor uw meedenken. Ik zal het door u voorgestelde proces oppakken. Dit gesprek kan dus sluiten.
    Dit betekent niet dat ING het probleem netjes oppakt of oplost. De waardering blijft vooralsnog negatief. Privacy is een grondrecht. ING zal dus beter en sneller zijn best moeten gaan doen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
S. Dijkema
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?