Klacht ING Bank: onbeschofte behandeling bij kantoor

zazkia

Vandaag extreem onbeleefd behandeld bij het proberen te openen van een bankrekening voor mijn Amerikaanse partner die pas naar Nederland is verhuisd. Ze wilden haar geen bankrekening laten openen zonder arbeidsovereenkomst, en zeiden dat dit wettelijk niet toegestaan was sinds strengere regels voor witwassen zijn ingegaan (wat onjuist is). Toen ik hieraan twijfelde werd met een grote grijns gezegd dat ik dat zou weten als ik de kranten maar had gelezen en vervolgens vroeg de medewerker me "lees je ooit wel eens een krant?" (?!)

Als ING geen bankrekening wil verstrekken vanwege hun eigen regels is dat een ding, maar geef dat dan als reden op, en probeer me niet wijs te maken dat het wettelijk onmogelijk is. En dan ook nog eens zo onbeleefd tegen me te praten. Dit was trouwens niet de eerste ervaring waarbij een oudere werknemer mij als (iets) jongere persoon erg neerbuigend behandelen.

Ik wil een verontschuldiging voor de wijze van behandeling en dat de medewerker wordt aangesproken op zijn gedrag (ik kan zijn naam doorgeven).

ING Bank
    Hi zazkia15,

Bedankt voor jouw bericht hierover.
    Het is zeker niet de bedoeling geweest dat je onze klantenservice hebt ervaren als onbeleefd. Ons excuses hiervoor.

Ik zou graag jouw partner willen verzoeken om via de volgende link te kijken of ze een rekening kan openen bij ons > https://www.ing.nl/particulier/betalen/bankrekeningen/index.html. Hieruit zal duidelijk worden of dit inderdaad mogelijk is en wordt de optie geboden een afspraak te maken.

Ik hoop dat jullie er zo uitkomen nogmaals excuses voor de negatieve ervaring.

Miranda
    Webcare ING
    zazkia
    Beste Miranda,

We hebben die link doorlopen voor we de afspraak gemaakt hadden, en voldeden aan alle eisen die daar genoemd werden. Aangekomen bij de afspraak werd er ineens beweerd dat het illegaal zou zijn voor ING om een bankrekening te verschaffen aan mijn partner omdat ze momenteel niet werkt. Ze heeft een verblijfsvergunning, een BSN nummer, en geldig identiteitsbewijs, dat zou genoeg moeten zijn volgens het covenant basisbankrekening.

Inmiddels al bij de ABN geweest en daar wel gewoon professioneel behandeld en zonder problemen een bankrekening geopend (iets wat uw senior adviseur dus beweerde illegaal zou zijn van hen). Het gaat mij nu niet meer om het verkrijgen van een bankrekening bij jullie, ze heeft er nu een bij de ABN en ik zal mijn eigen rekeningen bij jullie ook opzeggen. Ik wil alleen weten wat ING doet met dit soort klachten over haar werknemers om te zorgen dat dit niet weer gebeurd. Waar kan ik een klacht indienen over een van jullie medewerkers op zo'n manier dat er ook daadwerkelijk iets mee gebeurd? Een excuses van het webcare team is leuk en aardig, maar niet genoeg.

ING Bank
    Beste zazkia,

Vandaag heb ik geprobeerd om je telefonisch te bereiken, helaas is dat niet gelukt.

Wat jammer om te horen dat je je rekening bij ons gaat beëindigen. De klacht geef ik uiteraard door ter verbetering van onze dienstverlening.

Vriendelijke groet,

Yvonne
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?