Klacht ING Bank: onder het mom van "zorgplicht" probeert ING de klant te dwingen om lopend product te ruilen

door de bank geroofd

De klant heeft bij ING in 1992 een product (doorlopend krediet...) afgenomen welk de klant, ook conform de neiuwste correspodentie van ING tot het 67ste 100% kan gebruiken, waarna de lening in 5 stappen afgebouwd wordt tot 0% als de klant 75 wordt (geen lening meer) want ING heeft geen vertrouwen heeft in dekredietwaardigheid van 75pussers.

De klanut is nu 55, dus nog 12 jaar verwijderd ven het start afbouw. ING heeft blijkbaar op gegeven moment besloten om het product "doorlopend krediet" niet meer aan te beiden: op de website van ING staat het product niet meer en ook staan in de AV van ING nergens de vorowaarden voor de leenproducten met specifieke naam .

Nu is ING heel agressief een "tussentijdse check" aan het opeisen zonder dat daarvoor enige vorm van aanleiding bestaat (zoals bvb achterstand of welke-dan-ook vorm van het niet nakomen van verplichtingen aan de kant van de klant). En dreigt ING met "blokkade" en "immediate opeisbarheid lening" als de klant niet meewerkt.

Ik heb meerdere klachten en verzoeken om antwoorden ingediend en inmiddels ook, op verzoek van "VROUWELIJKE VOORRNAAM ING Webcare" de AV van ING en de webiste van ING grondig dorogenomen. Note: die "voornaam" is in reacties van ING telkens anders en "webcare" moet blijkbaar voor een soort "kalchtenservice" staan.

Wat ING bleek te proberen is een contractberuk: mij als klant, onder het mom van "zorgplicht" en "niet meer voldoen aan de voorwaarden van de lening" te dwingen om naar een ander product over te stappen. Daarbij zijn de voorwaarden voor het product nergens te vinden, dus mag ING verzinnen wat die maar wil (wellicht om die reden weigert ING steevast antwoord op de relatie tussen AV en wetgeving te geven)

Vanoctend was ik, ongevraagd, door een "webcare medewerkster" gebeld, die begon al met het verhaal "als u niet meer aan de vorowaarden van het product voldoet ..." wat de conclusies extra versterkt - ik heb nog geen fin.gegevens gestuurd omdat ik de aanleiding en doel eerst helder wil hebben, maar deze dame wist al bij voorbaat dat ik waarschijnlijkniet aan de voorwaarden zou voldoen....

heb overigens niet aangegeven gebeld te willen worden - ik heb ING verzicht om schriftelijk en CONCREET mijn vragen te beantwoorden (dus geen vaag taalgebruik i.d. zin "conform de wetgeving" maar zonder verwijzijng naar concrete artikel. Heb niet gevraagd om door de "webcare" gebeld te worden.

dat ING schriftelijk en CONCREET antwoord op gestelde vragen heeft (oa concrete verband tussen we wetgeving incl. desbetreffende wetsartikelen en AV van ING, eveneens aantoont dat ING de burger- en consumentenrechten niet schendt)

dat ING de concreet voor mijn lening (doorlopend krediet) geldende voorwaarden schriftelijk aan mij bekend maakt (per mail bvb). de lening wordt namelijk in deze vorm niet meer aangeboden, en op de website van ING zijn de voorwaarden niet te vinden

dat ING ipv "zware taal" en vage uitspraken met concrete aanleiding komt (niet Vaag taalgebruik "zorgplicht" zijnde, want mijn persoonlijke situatie geeft geen aanleiding voor de wijzigigen en kom alle contractuele afspraken netjes na).
Nee, wij hebben elkaar NIET gesproken. Bovendien heb ik ook niet gevraagd om gebeld te worden (omdat een telefoongesprek geen juridische status heeft). et is een KWALIJKE ZAAK dat ING beweert dat er sprake was van een telefoongesprek. Ik heb aangegeven niet om telefoongesprek gevraagd te hebben en verbinding verbroken. ING sluit alle "ongewenste" klachten zonder inhoudelijk op d eklacht te reageren af.

ING Bank
    Beste door de bank geroofd,

We hebben elkaar inmiddels telefonisch gesproken. Helaas heeft dit geen oplossing geboden. Ik wil je vragen om je klacht in te dienen via onze eigen klachtenprocedure. In deze link kun je hierover alle benodigde informatie vinden:https://www.ing.nl/de-ing/klachten/index.html

Via dit kanaal hebben we je alle mogelijke informatie gegeven over onze algemene voorwaarden.

Vriendelijke groet,

Yvonne
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?