Klacht ING Bank: Onderscheid in acceptatie Calcasa waarderapport

# 332043
Marianne

ING accepteert het Calcasa waarderapport wel voor nieuwe hypohteken om klanten binnen te halen, maar niet voor bestaande hypotheken om te gebruiken voor het verlagen van de rentopslag. Hiervoor moet er een dure taxatie gedaan worden.

Ik zou graag zien dat ING, net als vele andere banken, het Calcasa waarderapport accepteert als officieel waarderapport voor alle klanten. Dus niet alleen om nieuwe klanten binnen te halen, maar ook voor bestaande klanten. Zodat, in het kader van o.a. Aflossingsblij, iedereen kan meeprofiteren van een goedkoop waarderapport.
Calcasa waarderapport : ca 25 euro
Taxatie makelaar: min. 600 euro
Dus de mensen die niet zo maar 600 euro op tafel kunnen leggen, kunnen nu ook niet meegenieten van een lage rente, door vermindering renteopslag (indien van toepassing)

ING Bank
    Hoi M.H.

Heb je al contact met ons gehad hierover?

ING accepteert namelijk ook WOZ-waarde; indien de klant ons wijst op een (nieuwe) WOZ-waarde die hoger is dan de martkwaarde waarop wij nu onze risico-opslag baseren, dan passen we deze aan.
    GRATIS !

Voor contact kun je via de volgende link gebeld worden:

^Margreet
    ING Bank
    Goedemorgen Marianne,

Ik zou je toch graag willen vragen om opnieuw in gesprek te gaan met mijn collega's van Hypotheken zodat zij jou verder van uitleg kunnen voorzien over de mogelijkheden. Is dat een optie voor jou? Dat kan via de link die mijn collega Margreet heeft gestuurd.

Groeten,
    Sabrina
    ING Webcare

Marianne
Opnieuw ING bellen.

Ook een klacht indienen over ING Bank?