Klacht ING Bank: Oneens met de buitenlandtoeslag.

sad Niet opgelost
Duvelding

Ik ben het niet eens met de buitenlandtoeslag die ik moet betalen omdat ik in Duitsland woon.
Het zou eerlijk zijn om de Nederlanders die regelmatig in Duitsland hun boodschappen komen doen, sterke drank halen, én goedkoop tanken ook zo'n toeslag te laten betalen.
Waarschijnlijk gebruiken zij hun bankpas vaker in het buitenland dan ik.
Belachelijk dat jullie weer een manier hebben gevonden om geld bij mensen weg te plukken!!
En ik denk dat ik jullie antwoord al wel weet: "dan gaat U toch naar een andere bank..."
Triest! Héél triest dit!

Buitenlandtoeslag afschaffen of degene die in het buitenland hun goedkope boodschappen, sterke drank, en benzine halen ook de buitenlandtoeslag laten betalen.
En eens per maand is te vaak. Eén keer per half jaar is meer dan zat.
Helaas trek je als consument bijna altijd aan het kortste eind...

ING Bank
    Beste Duvelding,

Ik begrijp dat je hier van baalt.

We berekenen deze kosten op basis van het gemiddeld gebruik van een rekening in Nederland. Voor klanten die in het buitenland wonen, zijn de kosten die wij maken gemiddeld hoger. Dit omdat de controles voor klantmonitoring complexer zijn. Verder zijn de kosten voor ondersteuning van je bankzaken en gebruik van je Betaalrekening gemiddeld hoger. Ook als je in een land woont dat grenst aan Nederland zijn de kosten die wij maken gemiddeld hoger.

Franck
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?