Klacht ING Bank: Ongevraagde beëindiging gemachtigde pas

ING

Intrekking gemachtigde pas.Er zouden gegevens ontbreken, niet duidelijk welke.
Via klantenservice wordt gesuggereerd dat (nieuwe ?) wetgeving daaraan ten grondslag ligt.

Mij melden welke gegevens ontbreken

ING Bank
    Hoi P.

Het spijt mij dat de situatie niet duidelijk is.
    Het beëindigen van de gemachtigde is een proces wat inderdaad is voortgekomen aan de nieuwe wetgeving.

Ik probeer het je uit te leggen.

Bij het aanvragen van een gemachtigde Betaalpas hadden we in het verleden minder gegevens nodig van de pasgebruiker dan dat op dit moment vereist is. Bijvoorbeeld 1) geen machtiging en 2) geen RGB koppeling met de Betaalpas en gebruiker. Omdat wij van de gebruiker van de pas niet alle gegevens hebben die nodig zijn wordt deze gemachtigde Betaalpas beëindigd. En kan dus niet meer worden gebruikt.

De reden voor het massaal beëindigen van Betaalpassen van gemachtigden kan de volgende zijn:

=>Rekeninghouder heeft wel machtiging op rekening en gemachtigde Betaalpas is wel aanwezig
    - Vele rekeninghouders hebben een persoon als gemachtigde op de (En/of)rekening. De naam van de gemachtigde en tenaamstelling op de gemachtigde pas komen niet (volledig) overeen. Daarom moet gemachtigde Betaalpas worden beëindigd.

Oplossing:
    Rekeninghouder(s) moet(en) naar een ING kantoor/ING Servicepunt om een nieuwe gemachtigde Betaalpas aan te vragen.

Neem ieder de Betaalpas en geldig identiteitsbewijs mee.

of:
    =>Geen machtiging op rekening, wel gemachtigde Betaalpas
    - Vele rekeninghouders hebben geen machtiging afgegeven op de (En/of)rekening, maar er is wel een gemachtigde Betaalpas aanwezig

Oplossing:
    Rekeninghouder(s) moet(en) met de te machtigen persoon naar ING kantoor/ING Servicepunt om een machtiging af te geven.

Neem ieder de Betaalpas en geldig identiteitsbewijs mee.

Vervolgens kan er een nieuwe gemachtigde Betaalpas worden aangevraagd.

Ik adviseer je om hoe dan ook langs te komen op een willekeurig ING kantoor als je alsnog graag een gemachtigde op de rekening wilt.

Vriendelijke groet,

Margreet

ING Webcare

ING
Uiteindelijke oplossing Geen oplossing, opsomming van welke gegevens(rgb-koppeling??) mogelijk zouden kunnen ontbreken en dan toch maar samen naar de bank! Mijn suggestie, Log in in Mijn Ing en maak daar nieuwe machtigingen aan, de nieuwe passen worden toegezonden en kunnen thuis geactiveerd worden! Ing klantenservice zou deze mogelijke oplossing doorgeven aan de desbetreffende afdeling(en). Hoe slim kan een Ing Directeur Klantenservice zijn!