Klacht ING Bank: Ongewenste betaalpas

Klachtnummer
# 305885
Gebruiker
Mrt1
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ongewenste omzetting betaalrekening naar betaalde rekening en meteen een verplichte betaalpas die extra geld kost. Betalen is tot daar aan toe, maar iets krijgen wat je niet nodig hebt en er wel voor moeten betalen is wel heel vreemd

De oplossing

Geen pas verstrekken

3 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Goedemorgen M.J.M. Funk,

    Goed dat je contact opneemt.

    Als ik jouw bericht lees denk ik dat het om een en/of rekening gaat. Het klopt dat iedereen bij ons nu een Betaalpas krijgt en dit is omdat wij de Betaalpas o.a. gebruiken als verificatiemiddel. Het is daarom verplicht dat iedere rekeninghouder een Betaalpas heeft.

    Helaas kunnen wij dit niet terugdraaien.

    Groet,
    Anita
    Webcare
  2. Auteur
    Mrt1
    Datum

    Jammer dat je de pas niet krijgt, maar moet betalen. Vervolgens kun je de pas in de kast leggen zonder deze zelfs te activeren, kortom een plat verdienmodel van de ING. Tot nu toe was het heel gebruikelijk dat je middels de pas van een andere rekening bij ING (als je die al nodig had) de verificatie kon uitvoeren.
    Het is geen kwestie van niet kunnen terugdraaien, maar niet willen terugdraaien
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Ik snap dat je ervan baalt maar helaas kan dit niet meer teruggedraaid worden zoals mijn collega al aangaf. De Betaalpas ga je wel gebruiken voor verificatie en voor bijvoorbeeld wijziging van bankzaken. Op kantoor heb je namelijk wel je Betaalpas nodig.

    Groet,
    Rialda
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen