Opgelost door ING Bank: Onterechte weigering verhoging limiet creditcard

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 364339
Gebruiker
Ingklacht
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Mijn man en ik hebben een en/of rekening, waarvan ik de hoodfpashouder ben. Het is ook onze enige betaalrekening. Het salaris van mij en het pensioen van mijn man worden op deze rekening gestort. Nu wilde ik de limiet verhogen van de creditcard. Dit werd geweigerd omdat mijn salaris niet toereikend is. Ik vind het gewoon belachelijk dat er nu ook niet gekeken wordt naar het hogere inkomen van mijn man wat toch ook maandelijks op deze rekening wordt gestort. Als je gezamenlijk een hypotheek wil dan wordt er wel naar het inkomen van beide gekeken en nu dus voor deze verhoging niet. Een aantal jaren geleden werd er geadviseerd de en/of rekening waarvan mijn man de hoofdpashouder was op te heffen, omdat deze niet werd gebruikt. Als we dit hadden geweten dan hadden we deze rekening niet opgezegd.

De oplossing

Het inkomen van de en/of partner meenemen met de boordeling van een gevraagde limietverhoging van een en/of creditcard rekening

3 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste mevrouw Hellendoorn-Overmeer,

    Wat jammer om te lezen dat het gewenste limiet voor je Creditcard is afgewezen. Er wordt naar verschillende zaken gekeken en daarbij letten we ook op de totale inkomsten op de rekening. We kijken dus niet alleen naar jouw inkomsten.

    Ook kijken we we naar de kredietwaardigheid van zowel de hoofdcardhouder als de partner en de inkomsten en uitgaven.

    Helaas is in jouw geval de beslissing genomen om een verhoging van je limiet niet toe te wijzen.

    Hopelijk ben je hiermee voldoende geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Janneke
    ING|Webcare
  2. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Ik heb daarnet contact gehad met meneer, ik hoop dat het zo duidelijk is!

    Ik wens jullie een mooie reis toe.

    Vriendelijke groet,

    Roos
    Webcare ING
  3. Auteur
    Ingklacht
    Datum
    Uitleg begrepen. Dank je wel dat je het hebt uitgezocht.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ingklacht
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het gespreid aflossen op de creditcard eraf halen.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen