Opgelost door ING Bank: onvolledig/ verkeerd geinformeerd over krediethypotheek, en onjuiste bedragen in overzicht

ingklantsinds1970

in december 2019, heb ik een geld op mogen nemen uit een krediethypotheek die in 2016 verlopen was, volgens een medewerker van ing geen enkel probleem, kon er gewoon gebruik van maken. in febr 2020 krijg ik een brief, dat ik het opgenomen bedrag moet terug storten of het krediet verlengen voor 125 euro administratie kosten. Waar echter nooit sprake van is geweest bij de aanvraag in 2019. in deze brief staat vervolgens een overzicht met een 27.000 euro hogere schuld. Bij vraag om opheldering medewerkster Ing afd hypotheken, krijg ik vervolgens een lezing over de bedrijfspolicies maar geen opheldering, nog verklaring betreffende het hoge afwijkende bedrag. ik moet maar bij mijnING gaan kijken, want dat is digitaal en deze brief was waarschijnlijk handwerk. Conclusie: onvolledige of foute informatie, per brief, of mondeling door werknemers hebben geen enkele waarde, nog is men in staat eigen fouten te erkennen, cq te herstellen.

nieuwe brief met gecorrigeerde juiste bedragen , en geen chantage voorstel van direct terug betalen of anders 125 euro aan administratie kosten betalen binnen 12 dagen,

ING Bank
    Goedenavond ingklantsinds1970,

Ik begrijp dat u het niet eens bent met het voorstel dat u is gedaan en dat de digitale informatie niet afwijkt van wat er op papier staat.

U heeft inmiddels contact gehad met een medewerker van de afdeling Hypotheken, die gewezen heeft op het beleid hierin.

Mocht u het hier niet mee eens zijn met deze ontstane situatie en hierover verdere opheldering van zaken willen hebben, dan raad ik u aan een klacht in te dienen.

Voor de opties om een klacht te registreren: https://www.ing.nl/de-ing/klachten/index.html

Deze klacht wordt dan intern uitgezet en vervolgens krijgt u een inhoudelijke reactie. Als u het hier niet mee eens bent, dan kunt u vervolgens ook een directieklacht indienen.

Michiel
    ING Webcare
    ingklantsinds1970
    goede morgen, u begrijpt het dus ook niet. De digitale informatie op mijning is correct, de gestuurde brief geeft echter een 27.000 euro hoger uitstaand bedrag aan. Ik vroeg niet om een uitleg over het beleid, doch een uitleg over, waar dit hogere bedrag vandaan kwam, en waarom ik na 5 maanden ineens een brief krijg dat ik geen gebruik meer kan maken van de hypotheek, tenzij ik binnen 10 dagen 125 euro ga betalen aan administratiekosten. Voorwaardes die uw medewerker mij toen niet te kennen heeft gegeven, en waar ik opheldering over wil hebben. Begrijp nog steeds niet hoe uw beleid, mij hier duidelijkheid in kan verschaffen. Begrijp echter wel, dat de brief niet klopt, er kennelijk een "beleidsfout" gemaakt is, door deze, en/of de vorige medewerker, en ik daar de dupe van ben, en daar missen wij dus inderdaad iedere consensus.
    mvg
    ING Bank
    Goedemiddag ingklantsinds1970.

Wij hebben van de afdeling Hypotheken het bericht ontvangen dat zij in contact zijn geweest met jou en dat jullie er samen uitgekomen zijn.

Dat is natuurlijk goed nieuws!

Om die reden ga ik je klacht sluiten.

Ik wens je een hele fijne dag verder.

Vriendelijke groet,

Margreet

ING|Webcare

ingklantsinds1970

Ook een klacht indienen over ING Bank?