Klacht ING Bank: Op feestdagen geen bankzaken

Marsno

U biedt de mogelijkheid om ruim van te voren opdrachten klaar te zetten. Om een betaling voor de belastingdienst niet te vergeten had ik deze ruim van te voren klaargezet (2013). Achteraf bleek dat ik de betaling op Goede Vrijdag had gezet. Dit had ik me (omdat ik de betaling in maart al klaarzette) in het geheel niet gerealiseerd. Omdat de betaling op Goede Vrijdag niet door u verwerkt wordt (wat inderdaad in de kleine lettertjes staat) kwam het bedrag niet op tijd aan bij de belastingdienst en moest ik een boete betalen van 300, 00 euro.
Naar mijn mening zou het veel klantvriendelijker zijn dat als een betaling wordt klaargezet op een dag dat deze niet verwerkt wordt hiervan een melding aan de klant te geven zodat deze op dat moment voor een andere dag kan kiezen.

zie boven: melden dat als een betaling wordt klaargezet op een datum dat deze niet verwerkt wordt.

ING Bank
    Hoi Marion,Ik snap je punt! Het klopt dat er op bepaalde feestdagen geen betalingsverkeer plaatsvindt. Op: http://www.ing.nl/particulier/betalen/buitenland/buitenland-betaling/internationale-feestdagen.aspx vind je een overzicht van deze feestdagen. Goede vrijdag valt hier ook onder. Ik ga jouw feedback in ieder geval doorgeven dat een melding op een dergelijke feestdag handig is. Vriendelijke groet,
    Rutger
    ING Webcare team
    Marsno
    Ik vind doorgeven van mijn suggestie wel erg minimaal. Ik verwacht tenminste een bericht of mijn suggestie wel of niet wordt overgenomen.
    ING Bank
    Bedankt voor je reactie Marion. Als er door ons iets mee gedaan wordt, laten we dit weten via onze gebruikelijke communicatiekanalen. Je kunt me ook een berichtje via Social Media sturen, dan houd ik je persoonlijk op de hoogte. Je kunt ons bereiken via: www.ing.nl/webcareVriendelijke groet,
    Rutger
    ING Webcare team

Ook een klacht indienen over ING Bank?