Klacht ING Bank: opheffen ING rekening duurt 2 maanden

12vios34

Opheffen bankrekening moet 2 maanden duren met als gevolg dat het overschrijven van geld op betreffende rekening ook zo lang moet duren. Bericht dat 13 juli rekening is opgeheven maar duurt nog 1 maand voor overschrijven van geld zijn nu pas juni aan het afhandelen. en dat allemaal met geld van andere hoe is dit mogelijk

rekening is opgeheven geld moet op de opgegeven rekening komen

ING Bank
    Hallo 12vios34,

De situatie is mij nog niet geheel duidelijk, wat speelt hier precies?

Als je je rekening opzegt, is dit binnen drie weken afgehandeld, inclusief het overschrijven van het resterende saldo naar een IBAN rekeningnummer.

Je noemt dat je de aanvraag voor opzeggen op 13 juli heb gedaan, ik raad je aan om dit dus verder af te wachten. Is dit het antwoord op je gevraagde oplossing?

Vriendelijke groet,

Michiel
    ING Webcare
    12vios34
    even alles op en rijtje want geduld heb ik gehad
    4 juni contact, per email ontvangen we een formulier om schriftelijk rekening op te heffen dit i.v.m. handtekening van directie. Formulieren zijn half juni geretourneerd. Eind juni gevraagd naar status kregen melding dat er een achterstand is en dat het 4 weken gaat duren. ma 13 juli contact en krijgen wij te horen dat er "een klap" op aanvraag is gegeven (dit zijn de woorden van klanten service en niet van mij)en dat betaling binnen 5 dagen wordt overgemaakt.
    vrijdag 17 juli geen betaling, gebeld afdeling is al naar huis. ma 20-7 opnieuw reactie van de ING betaling over een maand. over een maand dus ergens rond 20 augustus. ….. dat is dus 2 maanden en geen 3weken. de dame gaf aan dat ze nu juni aan het afhandelen zijn oh maar onze formulieren waren in juni al bij de ING. Ik vindt de hele situatie triest en te gek voor woorden.
    Extra op deze rekening gebeurd al jaren helemaal niet dus afsluiten lijkt me echt niet zo moeilijk en overboeken hoeveel tijd kost dat ? Geef aan de andere kant ook te denken waarom het zo druk is op deze afdeling begin dat een beetje te begrijpen. met vriendelijke groeten
    ING Bank
    Goedemorgen,

Ik kan me voorstellen dat dit inmiddels knap frustrerend begint te worden. Het is overigens juist met wat je zegt dat het druk is op deze afdeling, dat is het inderdaad. Hier lopen we sinds Corona helaas tegen aan. We zien nu dat we de achterstanden steeds meer inlopen, maar ook dat het telefoonverkeer oploopt omdat de doorlooptijden van bijvoorbeeld verzoeken zoals opheffingen oplopen. Dit zorgt er op zijn beurt weer voor dat mijn collega's minder tijd hebben om de achterstanden in te lopen.

Voor nu moet en wil ik je vragen om toch nog geduldig af te wachten. We zijn er echt mee bezig en doen ons best om het saldo zo snel mogelijk uit te betalen.

Jeroen
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?