Opgelost door ING Bank: Opheffen rekening

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 251267
Gebruiker
Wiemwamwoemes
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Ik heb een oude Postbank rekening met een saldo van 3 euro die al minstens 15 jaar niet is gebruikt. Ik heb geen bankpas, krijg geen afschriften en heb ook geen internetbankieren maar om deze rekening te kunnen opheffen moet ik we eerst geld storten zodat zij "de kosten" in rekening kunnen brengen! Destijds waren betaalrekeningen gratis en ik heb nooit gebruikt gemaakt van hun "nieuwe diensten" dus ik ben niet van plan om geld toe te leggen.

Gewenste oplossing

Rekening opheffen en resterend saldo overmaken.
Geboden oplossing
Ik moet eerst geld overboeken zodat het saldo minstens €10 is. Daarna langs een kantoor gaan met mijn ID zodat de oude rekening "kan" worden opgeheven. Er is afgesproken dat er géén pakketkosten in rekening worden gebracht en dat het volledige saldo wordt overgeboekt naar mijn tegenrekening. Al met al wel heel erg bureaucratisch, jammer...
Status
opgelost
Beoordeling
sad

3 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hallo meneer/mevrouw Gillissen,

    Dit kan inderdaad kloppen, dit heeft te maken met eventuele resterende pakket kosten. Deze moeten dan nog verrekend worden. Ik wil u vragen om even contact met ons op te nemen via Facebook of Twitter. Wij kunnen u daar verder helpen.

    Groet,

    Femke
    ING Webcare
  2. Auteur
    Wiemwamwoemes
    Datum
    Geachte mevrouw,
    Ik heb geen Facebook of Twitter. Destijds had ik een rekening bij de Postbank dus toen waren er geen pakketkosten. Ik wil deze dus ook nu niet betalen.
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer/mevrouw Gillissen,

    Ik begrijp uw punt. Om u verder te kunnen helpen hebben we persoonlijke gegevens nodig. Deze kunnen niet via deze website gecommuniceerd worden. Wanneer u geen Facebook of Twitter heeft raad ik aan om even te bellen met 020 22 888 88.

    Met vriendelijke groet,
    Meike
    ING Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen