Klacht ING Bank: oplichterij?

J. Jurczik

Omdat wij zijn overgestapt van ING naar ASN, wilden we onze 2 ING rekeningen opzeggen. Eerst de ene, dan wachten tot allebei de rekeningen (2e ING en ASN) goed werkten en dan de 2e ING rekening.Toen ik alles van de ene ING-rek naar de andere ING-rek had overgemaakt, zegde ik de eerste op. Dat kon niet. Er stond geen geld genoeg op de rekening om hem op te heffen. Het minimale saldo voor opheffen was €10. Ik heb het oranjepakket, maar moet nog tien euro betalen. Daarvan heb ik daarna ook niets meer teruggekregen. Is dat eigenlijk geen vreemde zaak? Is dat bij alle banken zo?

Ik maak er slechts melding van. Doe ermee wat u wilt/kunt.

ING Bank
    Hoi J. Jurczik,

Ik ga graag in op je klacht.

Het klopt inderdaad dat er een minimum saldo op de rekening moet staan voordat deze opgeheven kan worden. Deze gebruiken we om de laatste kosten te verrekenen.

Hier kun je er meer over lezen: https://www.ing.nl/particulier/betalen/betaalrekening-opzeggen/index.html

Het hele proces van opheffen kan tot 3 weken duren. In die periode worden alle producten beëindigd en tot slot het resterende saldo overgemaakt naar het rekeningnummer dat je bij ons hebt doorgegeven.

Vriendelijke groet,

Roos
    Webcare ING

Ook een klacht indienen over ING Bank?