Klacht ING Bank: oplichterij?

Klachtnummer
# 380205
Gebruiker
J. Jurczik
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Omdat wij zijn overgestapt van ING naar ASN, wilden we onze 2 ING rekeningen opzeggen. Eerst de ene, dan wachten tot allebei de rekeningen (2e ING en ASN) goed werkten en dan de 2e ING rekening.Toen ik alles van de ene ING-rek naar de andere ING-rek had overgemaakt, zegde ik de eerste op. Dat kon niet. Er stond geen geld genoeg op de rekening om hem op te heffen. Het minimale saldo voor opheffen was €10. Ik heb het oranjepakket, maar moet nog tien euro betalen. Daarvan heb ik daarna ook niets meer teruggekregen. Is dat eigenlijk geen vreemde zaak? Is dat bij alle banken zo?

De oplossing

Ik maak er slechts melding van. Doe ermee wat u wilt/kunt.

1 reactie

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hoi J. Jurczik,

    Ik ga graag in op je klacht.

    Het klopt inderdaad dat er een minimum saldo op de rekening moet staan voordat deze opgeheven kan worden. Deze gebruiken we om de laatste kosten te verrekenen.

    Hier kun je er meer over lezen: https://www.ing.nl/particulier/betalen/betaalrekening-opzeggen/index.html

    Het hele proces van opheffen kan tot 3 weken duren. In die periode worden alle producten beëindigd en tot slot het resterende saldo overgemaakt naar het rekeningnummer dat je bij ons hebt doorgegeven.

    Vriendelijke groet,

    Roos
    Webcare ING

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen