Klacht ING Bank: Oranje rekening betaalpassen

CaroPaul

Bij omzetting van een oude eo rekening op mijn naam kreeg ik ineens een pasje thuis opgestuurd. Omdat ik de rekening alleen gebruik voor betalen per bank heb ik geen pas nodig. Bij het ING kantoor Baarn meldde ze mij dat je als rekeninghouder verplicht bent een pas te hebben. Raar maar waar, jaren geen pas gehad, niets aan de hand, nu ineens wel.

Wel had de medewerkster een tip, had ik al eens eraan gedacht de andere betaalrekeningen om te zetten? Dat scheelde een hoop geld (ik heb 3 betaalrekeningen bij de ING).
Niets bleek minder waar, ook voor een andere rekening waarvoor ik geen passen nodig heb kreeg ik ineens 2 passen opgestuurd. Lang verhaal kort, ik ben duurder uit na een bezoekje aan het ING kantoor Baarn.
En bedankt.
Ik ben er helemaal klaar mee, rekeningen ga ik opzeggen.

Goedemorgen,

Wat vervelend dat je Betaalpassen krijgt, terwijl je hiervan niet op de hoogte was. Voorheen waren de voorwaarden van een Betaalrekening anders. Inmiddels zijn deze een hele tijd terug gewijzigd.

Een Betaalpas is onderdeel van een Betaalrekening. Voor iedere rekeninghouder is deze verplicht. Als de rekening op 1 naam staat betaal je hier geen extra kosten voor. De kosten van één Betaalpas zijn namelijk opgenomen in de pakketkosten. Heb je een en/of rekening? Dan betaal je alleen voor de 2e Betaalpas.

Via deze link kun je berekenen van voor jou de goedkoopste optie is: https://www.ing.nl/particulier/betalen/niet-meer-te-openen-pakketten/overkiesvrij/index.html. Als je bijvoorbeeld een Betaalpakket had met een rekening op 2 namen en maar 1 Betaalpas, ben je goedkoper uit met het Oranjepakket als je de 2e Betaalpas krijgt. Je kunt de verschillen via de link uitrekenen. De kosten zijn ook afhankelijk van andere producten die je bij de ING hebt.

ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?