Klacht ING Bank: periodieke overschrijving alleen via internet

Klachtnummer
# 38811
Gebruiker
H. de Vries
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Het blijkt dat het sinds 14 oktober 2013 niet meer mogelijk is om schriftelijk een nieuwe periodieke overschrijving te starten. Hiermee worden de mensen die geen computer hebben of die hem niet willen gebruiken voor betaalverkeer ernstig gedupeerd. Zij zijn nu gedwongen om terug te keren naar het periodiek gebruik maken van overschrijvingsformulieren. Hiermee wordt vooral de groep getroffen, meestal ouderen, die baat hebben bij een automatische betaalcyclus. Het inschakelen van kinderen of andere verwanten om een PO te regelen wordt gezien als een inbreuk op hun zelfstandigheid. Een slechte beurt voor de ING.

De oplossing

Het weer mogelijk maken om periodieke overschrijvingen weer op papier (formulier) door te geven.

1 reactie

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Goed nieuws! Sinds 24 maart 2014 is ING actief op Klachtenkompas. Je hebt in het verleden, toen we nog niet actief waren, een klacht geplaatst. Is deze klacht inmiddels opgelost? Zo niet, laat het dan weten! Dan gaan we het samen oplossen. Vriendelijke groet,Deniz
    ING Webcare team
    www.ing.nl.webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?