Klacht ING Bank: Persoonlijke gegevens tot 2x toe kwijt bij het aanvragen van een mederekeninghouder

#Anna

Ik wil graag mijn man toevoegen als mede rekeninghouder op mijn bestaande rekening. Hiervoor zijn wij samen op 17 februari 2020 bij het ING filiaal in Hoorn geweest. De dame achter de balie gaf aan dat het niet digitaal kon, maar alleen per formulieren. Dit heeft zij ingevuld en een kopie van het legitimatiebewijs van mijn man gemaakt. Na enkele dagen kregen wij een brief: het toevoegen was niet gelukt.Een kopie van de papieren aanvraag zat erbij, maar niet zijn kopie leg.bewijs. Of wij nogmaals langs wilden komen. Dit hebben wij gedaan, wederom een kopie gemaakt van zijn legitimatiebewijs en volgens de dame achter de balie was het nu wel digitaal gelukt. Maar na een paar dagen kregen we weer een dezelfde brief: het toevoegen was weer niet gelukt. Ik ben zelf langsgegaan en kreeg te horen dat mijn man weer moest komen. Sorry voor het ongemak. Op mijn vraag wat er met zijn kopie legitimatiebewijs is gebeurd, kreeg ik als antwoord dat deze vernietigd zou zijn na afhandeling van de aanvraag. Om een mede rekeninghouder toe te voegen moet mijn man voor de 3e keer weer langskomen want blijkbaar zijn de gegevens
Hoe kan het dat tot 2 maal toe alle gegevens kwijt zijn geraakt? En zeker persoonlijke gegevens, dit is niet AVG-proof!
Ik heb aangegeven dat ik al ruim 40 jaar klant ben en deze situatie erg betreur en graag een oplossing wil, maar de dame kon niets doen.

Dat de gegevens van mijn man worden opgezocht en toegevoegd worden aan mijn rekening, zonder dat wij daar weer voor naar het kantoor moeten komen.
Wij hebben een kopie achtergelaten en mijn man en ik hebben de aanvraag ook digitaal al ondertekend

ING Bank
    Goedemiddag A.A.M. Schoenmaker-loos,

Wat een ontzettend frustrerende situatie. Ik kan me erg goed voorstellen dat dit niet goed overkomt op u als trouwe klant. Excuses voor deze situatie.

Wat betreft het op 2 namen zetten van de rekening; dit moet inderdaad écht op een ING kantoor of servicepunt gebeuren en kunnen we niet telefonisch of online voor u in orde maken. Om die reden nogmaals (voor de laatste keer) het verzoek om langs te komen zodat we het in orde kunnen maken.

Jeroen
    ING Webcare

#Anna

Ook een klacht indienen over ING Bank?