Opgelost door ING Bank: PIN betaling gestopt door problemen tel.verbinding
Details
Klacht
Afgelopen zaterdag heeft mijn schoonmoeder (87) een nieuwe fiets aangeschaft. Ze wilde de betaling per PIN regelen, maar de transactie werd gestopt ivm problemen met de verbinding (draadloze PIN automaat). De automaat gaf aan dat de transactie was verbroken en dat voor een andere betaalmethode gekozen moest worden.Nu staat het bedrag toch als reservering op haar rekening. De winkelier heeft het geld niet via de PIN betaling ontvangen. De ING bank geeft aan dat de reservering 9 kalenderdagen blijft staan. In die tijd kan de winkelier de betaling accepteren, of weigeren. De winkelier kan niets doen, omdat de betaling gestopt is en hij dus geen transactie ziet.
De ING geeft echter ook aan dat de betaling alsnog na die 9 kalenderdagen naar de winkelier geboekt zal worden, als er verder geen actie (weigering, of acceptatie) door hem is ondernomen.
Hoe kan het zo zijn dat een bedrag zo maar wordt overgeboekt als het gaat om een afgebroken transactie en hoe kan het zo zijn dat de betaalautomaat om een andere betaalmethode vraagt, als je weet dat de bank alsnog gaat boeken als er geen actie door de winkelier wordt ondernomen gedurende die 9 kalenderdagen? Op die manier wordt het geld gemakkelijk 2 keer binnengehaald.
Gewenste oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.