Opgelost door ING Bank: PIN betaling gestopt door problemen tel.verbinding

content Opgelost
Harry222

Afgelopen zaterdag heeft mijn schoonmoeder (87) een nieuwe fiets aangeschaft. Ze wilde de betaling per PIN regelen, maar de transactie werd gestopt ivm problemen met de verbinding (draadloze PIN automaat). De automaat gaf aan dat de transactie was verbroken en dat voor een andere betaalmethode gekozen moest worden.

Nu staat het bedrag toch als reservering op haar rekening. De winkelier heeft het geld niet via de PIN betaling ontvangen. De ING bank geeft aan dat de reservering 9 kalenderdagen blijft staan. In die tijd kan de winkelier de betaling accepteren, of weigeren. De winkelier kan niets doen, omdat de betaling gestopt is en hij dus geen transactie ziet.

De ING geeft echter ook aan dat de betaling alsnog na die 9 kalenderdagen naar de winkelier geboekt zal worden, als er verder geen actie (weigering, of acceptatie) door hem is ondernomen.

Hoe kan het zo zijn dat een bedrag zo maar wordt overgeboekt als het gaat om een afgebroken transactie en hoe kan het zo zijn dat de betaalautomaat om een andere betaalmethode vraagt, als je weet dat de bank alsnog gaat boeken als er geen actie door de winkelier wordt ondernomen gedurende die 9 kalenderdagen? Op die manier wordt het geld gemakkelijk 2 keer binnengehaald.

Beste Yvonne, Misschien moet je mijn bericht nog eens goed lezen. De winkelier gaat niets corrigeren, want de transactie was onderbroken. Hij kan dus niets corrigeren. Dat houdt volgens jullie informatie in dat jullie na 9 dagen het bedrag alsnog op zijn rekening gaan boeken. ---- Gelukkig inmiddels een andere collega gesproken (Janneke), die wel naar de klant wil luisteren om het probleem helder te krijgen. Het blijkt dat mijn gedachtegang inderdaad klopt; als er na die 9 kalenderdagen geen actie door de ondernemer wordt ondernomen, zal de reservering "uitvallen" en het bedrag weer vrijkomen in het saldo. Jammer dat het maar liefst 4 dagen heeft geduurd, voordat ik een medewerkster tref die mijn probleem wil aanhoren, mij niet zomaar afkapt en kennis van zaken heeft. ING: wees daar zuinig op!

ING Bank
    Beste Harry222,

Wat geweldig dat je schoonmoeder nog zo mobiel is op haar 87e :)

Erg vervelend dat de verbinding werd verbroken van de Betaalautomaat tijdens de transactie. De reservering kan inderdaad maximaal 9 kalenderdagen blijven staan maar zal door de winkelier in kwestie gecorrigeerd gaan worden. Want ik begrijp dat je schoonmoeder op een andere manier haar fiets heeft afgerekend.

Ik wens haar veel fietsplezier.

Vriendelijke groet,

Yvonne
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?