Klacht ING Bank: Pinpasfraude

Edwin

Van de rekening van mijn (oude) tante is vandaag 11 februari 2016 €500 gepind. Mijn tante weet niet hoe dit is gebeurd. Zij was op het moment van de geldopname thuis (9:53 uur).
Betekend dit dat ze haar €500 'gewoon' kwijt is, of is er een regeling dat zij gecompenseerd kan worden.
Ik meld dit in haar naam, daar ik de bankzaken voor haar (mede) waarneem.

Vrgr. Edwin van Velden, melding voor mevr. Hoofdman van Velden

Compensatie voor mijn tante.

ING Bank
    Beste Edwin,

Wat vervelend dat er zomaar €500 van de rekening van je tante is opgenomen! Ik raad je tante aan zo snel mogelijk te bellen met de Alarmlijn op 020 22 888 00. Omdat zij het geld niet op heeft genomen, kan er fraude gepleegd zijn. Mijn collega kan je tante verder helpen en haar informeren.

Groet,

Willeke
    ING Webcare Team
    Edwin
    We hebben vanmiddag reeds met de ing gesproken. Pas is geblokkeerd, een nieuwe aangevraagd.
    Maar verder kon de ing niets betekenen. En ik denk dat op dit punt de ing wel een beetje kan meedenken/meewerken.
    Een oude vrouw allerlei telefoonnummers geven en mailadressen aanreiken werkt niet. Dit soort mensen kent die wegen niet. Het gaat er nu om mijn tante gewoon, zonder protocollen etc te helpen: financieel!
    Graag reactie. Vrgr., Edwin van Velden
    ING Bank
    Beste Edwin,

Goed dat jullie direct gebeld hebben. Helaas kan ik via dit kanaal niets voor je tante doen. Ik begrijp dat het lastig is voor je tante om te bellen of te e-mailen, maar helaas is er geen andere manier om dit door te geven. Via de Alarmlijn kan mijn collega haar meer informatie geven, ik raad aan toch nog een keer met hen te bellen.

Als ik iets had kunnen doen had ik dat graag gedaan, maar helaas kan ik niets doen.

Groet,

Willeke
    ING Webcare Team

Ook een klacht indienen over ING Bank?