Klacht ING Bank: Pinpasje opgestuurd zonder pincode

Klachtenkompas.nl

Bij de vestiging in Amsterdam Zuidoost werd ik wel geholpen, dus wat Tjitske zeg is pure onzin. Ik liet mijn paspoort zien en ik kreeg te horen dat de pincode was opgestuurd op 2 oktober naar mijn adres waar ook het pasje van mijn moeder heen was gestuurd. Ik denk zelf dat de ING bank dit opzettelijk doet, want mijn moeder heeft gebeld met de ING bank over het nieuwe pasje en de pincode en nu opeens krijgen we een ander verhaal te horen. Dit klopt niet. Ik denk dat de pincode helemaal niet is opgestuurd naar mijn adres, dat klopt. Het pasje van mijn moeder heb ik ander halve week ontvangen en de brief heb nog in mijn bezit maar de pincode ontbreekt. Mijn moeder kan nog steeds niet bij haar geld. Het is bij de ING bank bekend dat ik de financiële zaken van mijn moeder regelt ook internet bankieren doe ik voor haar, dus Tjiske zegt maar wat. Ik ben bij verschillende vestigingen geweest en ik vaak mijn paspoort laten zien en ik heb verder geen problemen ondervonden maar nu wel. Dit klopt echt niet. Het is erg slecht gesteld met de dienstverlening bij de ING bank. Mijn moeder moet nu weer voor de 2e keer gaan bellen voor het opvragen van een pincode die nooit bij mijn adres is aangekomen. Ik ga op zoek naar een andere bank waar de dienstverlening en service beter. Dit is een grote schande. Mijn moeder kan al een maand niet met haar eigen pasje haar eigen geld opnemen omdat ze nog steeds geen pincode heeft. Ze heeft mij haar dochter met het extra pasje dat ik in mijn bezit heeft geld laten opnemen. Dit kan toch niet. Ik ga nog een klacht indienen bij een consumentenprogramma en ook over de € 7,50 die ten onrechte van haar rekening was afgeschreven maar nu teruggestort is omdat ik daar over geklaagd heb bij de vestiging in Purmerend. Mijn moeder zal weer moeten gaan bellen en dat is ze weer geld kwijt en dan maar hopen dat het deze keer goed zal gaan. Mijn vertrouwen in de ING bank is helemaal weg. Het gaat ze alleen om je geld verder interesseert het ze niet of ze je goed helpen

De geboden oplossing is de pincode wordt opgestuurd, dat is echt niet gebeurd. Het pasje is er wel maar geen pincode

De pincode opsturen
Mijn oplossing is dat ik samen met mijn moeder de betaalrekening bij ING bank binnenkort ga opzeggen. Ik ben al bezig een andere bank te zoeken. Ik heb geen vertrouwen meer in deze bank. Het is zeer slecht gesteld met de dienstverlening bij deze bank. Ze liegen er op los en weten niet waar ze mee bezig zijn. Ik ben blij dat ik binnenkort de betaalrekening ga opzeggen

ING Bank
    Beste [naam verwijderd door moderator]

Ik kan me goed voorstellen dat je hier ontevreden en teleurgesteld over bent. Het spijt me dat het zo gelopen is en ik begrijp dat je dit graag voor je moeder wilt regelen.

We willen hier graag bij helpen maar omdat je gemachtigde bent (neem ik aan), zijn de bevoegdheden beperkt. Vanwege veiligheid, privacy en fraudepreventie zijn we als bank verplicht hier zorgvuldig mee om te gaan. Het betekent in dit geval dat alleen de hoofdrekeninghouder een pincode of Betaalpas kan aanvragen of afhalen van een ING kantoor. Hoe goed de bedoelingen ook zijn, je kunt dit als gemachtigde niet regelen voor je moeder. Dit staat ook in de voorwaarden van de machtiging.

Kortom: om het probleem alsnog te kunnen oplossen is het noodzakelijk dat je moeder zelf contact met ons opneemt. Alvast bedankt voor de moeite.

Vriendelijke groet,

Hilde
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?