Opgelost door ING Bank: Poging mijn klacht te laten doodbloeden, reageren op een manier die ik niet kan bewijzen.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 250069
Gebruiker
E.G. Kramer
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Ik ontvang bijna één jaar na verhuizing (bekend bij ING) een schrijven over roodstand op een mij onbekend rekeningnummer op mijn oude adres.
(Fraude??)
Er bestaat dus een vordering van ING op mij, dit kan BKR problemen gaan opleveren. Telefonisch is er (moeizaam, na veel aandringen) gereageerd op mijn bezwaar. Ik heb zeer slechte ervaring met mondelinge (niet te bewijzen) toezeggingen van ING. Het ging toen om een dispuut over € 15.000,- dat wil ik niet wéér.
Ik heb nu bij herhaling schriftelijk aangedrongen op een bevestiging (schriftelijk of e-mail) van afspraken, of bewijzen van de rechtmatigheid van de vordering om sterk te staan bij een volgende claim.

Gewenste oplossing

Bewijs dat ik genoemde rekening ooit heb aangevraagd, of
Schriftelijke bevestiging dat rekening is opgeheven/niet op mijn naam staat en dat er geen vordering van de ING bestaat.
Geboden oplossing
Germ-Sjoerd Nicolaij begreep via de chat meteen waar de schoen wringt. En deze keer niet slechts beloven, maar ook doen. IK HAD IMMERS NOOIT IETS ONTVANGEN EN WAS NIET OP DE HOOGTE VAN HET BESTAAN VAN DEZE REKENING. Simpel de bestanden (dagafschriften) mailen waaruit blijkt dat de betreffende rekening ook daadwerkelijk is afgesloten. Dit was ook telkens mijn verzoek "bewijsstukken" MERKWAARDIG dat hieraan voorafgaand Mw. Beers tot drie keer toe heeft beloofd dit te doen, zonder daadwerkelijk aktie te ondernemen, terwijl het zo simpel blijkt te zijn !! Klacht is opgelost
Status
opgelost
Beoordeling
content

7 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Goedemiddag meneer/mevrouw Kramer,

    Bedankt voor het insturen van uw klacht. Ik kan mij voorstellen dat het schrikken is wanneer u een brief ontvangt op uw oude woonadres met informatie over roodstand. Graag kijk ik met u mee bij uw gegevens om te zien wat er gaande is. Zou u daarvoor een bericht via Social Media (Facebook - Twitter ) kunnen sturen zodat wij uw gegevens erbij kunnen pakken? Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groet,
    Julian
    ING | Webcare.
  2. Auteur
    E.G. Kramer
    Datum
    zie bijlage
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hoi meneer/mevrouw Kramer,

    Ik kan de bijlagen helaas niet openen, ik krijg dan een foutmelding. Wilt u ons een bericht sturen op Facebook of Twitter? Dan kijken we het voor u na.

    Groetjes,

    Femke
    ING Webcare
  4. Auteur
    E.G. Kramer
    Datum

    Hoi Femke,

    Ik heb geen facebook of twitter account (wil ik ook niet)
    wel email egkramer@planet.nl
    het betreft rek. nr. NL61INGB0682159182

    groet Ellert
  5. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hoi Ellert,

    Dat wordt wat lastig communiceren, dan wil ik je vragen toch telefonisch contact met ons op te nemen. 058 - 2340065 is het telefoonnummer, je kunt natuurlijk ook een chat met ons starten.

    Groetjes,

    Femke
    ING Webcare
  6. Auteur
    E.G. Kramer
    Datum
    Telefonisch contact gehad, toezegging gekregen dat er nu snel een bevestiging wordt verzonden dat de vordering van ING is komen te vervallen. Tot op heden (23-12-2016) weer hetzelfde stramien, "wel beloven, niet doen" Ik heb bijlagen, rekeningnummer etc. al diverse keren meegestuurd. Chatten op social media doe ik niet. Diverse brieven aan ING kantoor antwoordnummer 230, 1000 XA Amsterdam blijven onbeantwoord.
    SCHANDE ING !!!
  7. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste E.G. Kramer, ik zie nu dat je twee verschillende klachten over hetzelfde geplaatst. Zie ook mijn reactie via de andere klacht. We zijn ook telefonisch te bereiken. Op die manier kunnen we je verder helpen. Groet, Tjitske ING Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen