Klacht ING Bank: Privacy schending

LC

Medewerkers van de ING hebben mijn r.c. gegevens ingezien en gebruikt t.b.v. een hypotheekaanvraag. Dit is zonder mijn toestemming gebeurd. Toestemming is ook niet gevraagd. Had ik denkelijk wel gegeven, maar dat is niet relevant. Op allerlei manieren getracht erachter te komen of dit legaal was, maar daar ben ik nog steeds niet achter. N.m.m. is dit strafbaar. Omdat de klacht niet naar tevredenheid was opgelost heb ik een klacht naar de directie geschreven op 14-1-2016. Hierin tevens vermeld aanleiding en informatie over de klacht aangegeven. Zou in ieder geval direct ontvangstbevestiging komen. Niet ontvangen. Op 1-2-2016 vervolg geschreven met vraag om een persoonlijk onderhoud. Geen reactie. Op 7-2-2016 en 21-2-2016 gevraagd om in ieder geval ontvangstbevestiging. Tot op heden niets vernomen. Kan die betreffende klachtafdeling van d directie ook op geen enkele manier bereiken.
Voel mij geen mug tegenover olifant maar mier, ondanks dat klantbelang centraal hoort te staan.

Overleg met de klachtenafdeling (c.q. directie) om het proces van de hypotheekaanvraag te bespreken en op te lossen. En hierdoor vermijding van mogelijke incassoprocedure.

ING Bank
    Hallo Ludo,

Ik zal intern de juiste afdeling verzoeken dit na te kijken en op te pakken.

In verband met privacy kan ik via deze site niet verder ingaan op de inhoud van het dossier of de opvolging daarvan.

Ik ga m'n best doen om je z.s.m. van antwoord te voorzien.

Groet,

Roy
    ING Webcare team
    LC
    Dit is mij al eerder beloofd, echter toen ook niets meer gehoord.
    ING Bank
    Beste Ludo,

Vervelend dat je nog steeds niets hebt gehoord! Excuses hiervoor. Ik ga mijn best voor jou doen!

Groeten,

Tjitske
    ING Webcare team
    LC
    Ik heb een formele klacht ingediend bij de directie van de ING Amsterdam. Het betreft een klacht die daar ook thuis hoort. Ik zou in ieder geval een ontvangstbevestiging moeten ontvangen en daarna een inhoudelijke reactie. Mijn klacht is in goed Nederlands opgesteld en netjes en beleefd verwoord. Ik heb nu 2 maal een reactie ontvangen van het ING Webcare Team. De reactie hield in dat zij hun best zouden doen. Ik verwacht thans een andere reactie als deze non reactie.
    LC
    Ik heb op mijn klacht 2 maal een antwoord ontvangen. De antwoorden hielden in dat ze de betreffende afdeling zouden vragen mij nader te informeren. Ik heb niets van de betreffende afdeling vernomen. Zeer slecht afgehandeld.

LC

Ook een klacht indienen over ING Bank?