Klacht ING Bank: Probleem met callcenter

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 416909
Gebruiker
K.J. Ottens
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Daar ik in het buitenland woon, dien ik te vertellen waar ik belasting aangeef. Kan ik begrijpen en dat doe ik ook. Maar de ING-bank had meerdere vragen waarvan ik het nu niet inzag. Bel ik het opgegeven nummer, een call-center. Uitl;eg waarom die vragen: Moet van de belasting. Bel ik de belasting: Hun antwoord: Al die informatie hebben we niet nodig. Terug naar het callcenter met het verzoek mij door te verbinden met iemand die wel verstand van mijn vragen heeft. Kan het callcenter niet doen of willen/mogen ze niet. M.a.w. ik kan geen antwoorden op mijn vragen krijgen. Vandaar dat callcenters mijn enthousiasme niet wegdragen door hun zwakke organisatie.

De oplossing

Aangeven waar ik het vervolg wel een antwoord op mijn vragen zou kunnen krijgen die buiten de callcenter kennis vallen

1 reactie

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag K.J. Ottens,

    Goed dat je dit signaal bij ons indient.

    Vervelend dat je nog geen goed advies hebt gekregen.

    Wij vragen in het formulier in te vullen wat wij wettelijk gezien dienen door te geven aan de Belastingdienst. Voor inhoudelijke vragen is het van belang om in contact te komen met een Belastingconsulent.

    Met vriendelijke groet,

    Jeroen
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
K.J. Ottens
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het probleem is dat de ING-bank niet erkend dat via het callcenter geen ekspert van de ING kan worden geraadpleegd. De belasting ontkent dat de gevraagde EKSTRA informatie noodzakelijk is. Destijds hield een medewerker van de bank later een betoog dat deze EKSTRA vragen in overleg met het NBV waren opgesteld. Maar waarom was de ING dan de enige met die vragen. Andere banken (ook lid van het NBV) stelden die vragen niet
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen