Klacht ING Bank: Probleem met callcenter

K.J. Ottens

Daar ik in het buitenland woon, dien ik te vertellen waar ik belasting aangeef. Kan ik begrijpen en dat doe ik ook. Maar de ING-bank had meerdere vragen waarvan ik het nu niet inzag. Bel ik het opgegeven nummer, een call-center. Uitl;eg waarom die vragen: Moet van de belasting. Bel ik de belasting: Hun antwoord: Al die informatie hebben we niet nodig. Terug naar het callcenter met het verzoek mij door te verbinden met iemand die wel verstand van mijn vragen heeft. Kan het callcenter niet doen of willen/mogen ze niet. M.a.w. ik kan geen antwoorden op mijn vragen krijgen. Vandaar dat callcenters mijn enthousiasme niet wegdragen door hun zwakke organisatie.

Aangeven waar ik het vervolg wel een antwoord op mijn vragen zou kunnen krijgen die buiten de callcenter kennis vallen

ING Bank
    Goedemiddag K.J. Ottens,

Goed dat je dit signaal bij ons indient.

Vervelend dat je nog geen goed advies hebt gekregen.

Wij vragen in het formulier in te vullen wat wij wettelijk gezien dienen door te geven aan de Belastingdienst. Voor inhoudelijke vragen is het van belang om in contact te komen met een Belastingconsulent.

Jeroen
    ING Webcare

K.J. Ottens
Het probleem is dat de ING-bank niet erkend dat via het callcenter geen ekspert van de ING kan worden geraadpleegd. De belasting ontkent dat de gevraagde EKSTRA informatie noodzakelijk is. Destijds hield een medewerker van de bank later een betoog dat deze EKSTRA vragen in overleg met het NBV waren opgesteld. Maar waarom was de ING dan de enige met die vragen. Andere banken (ook lid van het NBV) stelden die vragen niet

Ook een klacht indienen over ING Bank?