Klacht ING Bank: Rekening openen ING !!!!

Kindjesopkomst

Ik sta nu onder bewindvoering
dus dan moet ING mee werken en mij een rekening geven
ieder mens heeft toch recht op een bankrekening!!!!
graag AUB een normaal antwoordt

dat ze nu eens een rekening gaan openen
we staan nu onder bewind dus die kan dan alles zien en in de gaten blijven houden

Hoi kindjesopkomst,

Ik snap oprecht dat dit een nare situatie is.

Zoals mijn collega Lysanne al zei: "Je schrijft in jouw klacht dat je bij ASN een aanvraag hebt gedaan en deze daar is afgewezen. Als ASN de bank is waarbij jij het laatst hebt gebankierd is het daarom ook alleen mogelijk om bij ASN een aanvraag voor de Convenantenrekening in te dienen.

Ik raad je aan om daarom in contact te komen met ASN om hen om tips en advies te vragen.
    Hopelijk lukt het je alsnog om een rekening te openen en kan je hiermee verder.
    "

Hoe vervelend ook, als wij niet jouw laatste bank zijn, dan kunnen wij geen convenantenrekening openen voor je. Je kan een Convenantrekening alleen openen via de bank waar je het laatst hebt gebankierd. Je gaf aan dat ASN geen convenantenrekening kan openen, maar dit is wel zo afgesproken indien ASN jouw laatste bank was: https://www.betaalvereniging.nl/betaalproducten-en-diensten/basisbankrekening/

Wij kunnen je simpelweg niet van dienst zijn, sorry.

Nee ING IS mijn laatste bank waar ik gebankeerd heb
    heb net alles na gekeken ...
    ASN zat mijn vriendin maar ik dus ING
    verkeerd gekeken
    dus ING jullie moeten mij helpen!!!!
    Dat is goed nieuws!

Print dan eerst het formulier "NVB Convenant" uit, die kun je op deze website downloaden: www.basisbankrekening.nl Daarna kun je naar het ING-kantoor met je legitimatiebewijs.

Mijn collega's kunnen dan voor jou een convenantenrekening openen! Je geeft overigens aan dat je onder bewind staat, overleg dan ook even met de bewindvoerder hierover.

Jaa dat klopt
    sta onder bewind idd
    en de bewind voerder weet ervan maar die had zelf ook al een aanvraag gedaan maar denk dat daar iets fout is gegaan
    de aanvraag is toen in December of januari gedaan maar niet goed gekeurd of moest Dan het formulier convenanten erbij ?
    moeten ze als ik met het formulier ingevuld en al en met handtekening van de bewind wel een rekening kunnen openen bij het ING kantoor????
    ING Bank
    Klopt, even met het formulier convenanten erbij dan! Althans, jij gaf aan dat een convenantenrekening de bedoeling zou moeten zijn? Er zijn verschillende redenen waarom je een convenantenrekening zou moeten/mogen openen, bijvoorbeeld EVA-vemelding, onbetaalde en afgeboekte schuld, einde wettelijke schuldsanering. Door middel van een convenant garanderen de Nederlandse banken dat iedereen een betaalrekening kan aanvragen.

Kortom: ik raad je aan om eerst met je bewindvoerder in gesprek te gaan, hij kan ook contact met ons opnemen op 058-2340032. Als blijkt dat een convenantenrekening de bedoeling is, dan kan je bewindvoerder deze rekening voor je aanvragen via ons. In dit geval is het dan van belang dat jij bij bewind geregistreerd staat.

Print
    Kindjesopkomst
    Jaaa zeker sta ik onder bewind.
    dat stond ik ook in December/Januari al
    maar toch afgewezen
    denk dat ze toen geen convenanten aangevraagd heeft maar weet ik niet zeker..
    kan je met een convenanten ook gewoon bankieren als de bewind voerder hier voor kiest?
    en anders moet het bij het ING kantoor met het formulier convenanten toch?
    of begrijp ik het nu verkeerd ?
    ING Bank
    Je bewindvoerder kan de convenantenrekening bij ons aanvragen.
    Dit is geen gewone bankrekening en kan alleen door de bewindvoerder via het formulier geopend worden. Dus niet via het ING kantoor, daar kun je alleen een gewone rekening openen.

Maar dit regelt de bewindvoerder allemaal voor je, dus dan moet goed komen.

Eelkje

Kindjesopkomst
    Nou sorry hoor maar eerder is gezegd dat ik het formulier kan printen en invullen en bewind voerder ook laten invullen en dan naar het ING kantoor...
    dus de 1 zegt dit en de andere weer wat anders...
    en kan je ook gewoon internet bankieren als de bewind voerder hier voor kiest ?
    Beste,

Wanneer je onder bewind staat en een bewindvoerder hebt, dan kan je bewindvoerder een convenantenrekening voor je openen. Ik raad je dan ook aan om contact op te nemen met je bewindvoerder, zodat hij/zij actie voor je kan ondernemen.

Het telefoonnummer van afdeling bewindvoering is: 058-2340032, openingstijden: Maandag t/m vrijdag van 09.00-18.00 uur.

Hopend dat je hier verder mee kunt.

Janneke
    ING|Webcare
    Hallo

als goed is is dat al aangevraagd maar nog steeds geen bericht
    dus duurt nu wel aardig lang!!!
    kan u het nakijken ?
    Goedemiddag,

Via dit kanaal kunnen we je helaas niet verder helpen, we kunnen je alleen aangeven op welke manier een Convenantenrekening geopend kan worden. Voor verdere vragen over de status etc wil ik je verwijzen naar de Bewindvoerder.

Voor nu een fijne dag toegewenst.

Groeten,
    Sabrina
    ING | Webcare
    Kindjesopkomst
    Nou sorry maar de bewind voerder zegt dat het te vroeg is dus ik schiet zo niets op.
    en zo duurt het wel heeel lang
    wil graag een convenanten rekening openen !!!!!
    Goedemorgen,

De bewindvoerder kan vandaag tussen 9.00 en 18.00 uur contact met ons opnemen.

Groet,
    Lysanne
    Kindjesopkomst
    nog steeds geen rekening!!!!
    Hi,

Balen zeg :-( Heeft de bewindvoerder al contact met ons gehad hierover? Nu is dit systeem niet handig om je vragen te stellen, het duurt dan vrij lang voordat je een antwoord krijgt. Kun je niet beter even bellen met ons?

Groeten,

Eelkje
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?