Klacht ING Bank: rekeningnaam verwijderen van vriendin

ing klacht

Hallo Ing,

Ben al 35 jaar klant bij de Ing en op dit moment teleurgesteld in de dienstverlening van de Ing, mijn probleem kan niet opgelost worden werd mij verteld, ik ben een positie ingesteld iemand en in mijn leven bestaat voor alles een oplossing, maar blijkbaar heeft de Ing een probleem die men niet kan oplossen, ik ben rekeninghouder en mijn vriendin is met de noorderzon vertrokken naar het buitenland en krijg haar naam niet van mijn rekeningnummer, tja moet mijn rekening nummer opheffen om de naam te laten verdwijnen, terwijl ik jaren trouwe klant ben en mij niet geholpen kan worden, misschien dat er toch nog een oplossing kan worden gevonden!!!!

probleem oplossen natuurlijk!

ING Bank
    Beste L. De vries,

Wat vreselijk om te horen dat je dankzij de huidige omstandigheden tegen deze problemen aanloopt. Ik kan me voorstellen dat de situatie al heftig genoeg is op zichzelf.

Uiteraard kan ik me voorstellen dat de je de rekening niet op beide namen wilt voortzetten. Hoewel hier natuurlijk een oplossing voor is, zal dit niet de optie zijn die je had gewenst.

Het klopt namelijk dat het niet mogelijk is om een rekeninghouder af te melden, zonder expliciete toestemming van deze partij. Wanneer deze niet kan worden geverifieerd, is het eenzijdig opheffen van de rekening de enige optie.

Wel is het uiteraard mogelijk om vooraf een 2e rekening te openen, zodat je ervoor kan zorgen dat alle benodigde betalingen en zaken overgedragen kunnen worden.

Hoewel ik me voor kan stellen dat dit niet een ideale oplossing is, zal dit wel de voorkeur hebben boven het voortzetten van de rekening op beide namen.

Vriendelijke groet,

Ronnie
    ING Webcare
    ing klacht
    Hallo,
    Wat ik totaal niet begrijp is dat ik de naam niet kan laten verwijderen, maar kan de rekening eenzijdig opzeggen, zie de logica er niet van in, dus deze rekening dan op haar naam staan of verdwijnt dan alles?

Zo ja kan zij ook eenzijdig opzeggen zonder dat ik dat wil, hoezo privacy, ik denk toch dat jullie even beter na moeten denken ik kan bewijzen dat ze niet meer op mijn adres woont en is vertrokken naar het buitenland, het lijkt toch normaal om ook de geldstromen te bekijken die komen alleen van mij en nergens anders van, want als ik deze rekening moet verwijderen, kan ik ook voor een andere bank kiezen, moet toch alles wijzigen en dan een kantoor waar men ook zou kunnen binnen lopen, jammer hoor.

Lammert de Vries
    ING Bank
    Goedemiddag,

Het éénzijdig opheffen van een en/of Betaalrekening is mogelijk via het reguliere proces (Mijn ING of kantoor). Bij een en/of Betaalrekening kunnen beide rekeninghouders beschikken over het saldo en zijn ze bevoegd om éénzijdig handelingen te verrichten. De mederekeninghouder hoeft geen toestemming te geven.

Bij het overnemen van de en/of Betaalrekening moet de mederekeninghouder wel akkoord geven. Er is namelijk sprake van een soort bestaansrecht van de rekening. De mederekeninghouder moet expliciet voor akkoord tekenen als de rekening voortgezet wordt op een naam.

Het spijt me, ik begrijp heel goed dat het om een vervelende situatie gaat maar ik kan de procedure helaas niet voor je veranderen.

Groet,
    Rialda
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?