Klacht ING Bank: Rentepunten te verzilveren zonder Mijn ING

Peter

Rentepuntenwinkel niet toegankelijk meer zonder Mijn ING ( internetbankieren ).

Ma is 73 jaar oud doet gelukkig alles nog zelf incl bankzaken. Gebruikt heel bewust geen internetbankieren , doet alles per telefoon acceptgiro en incidenteel het ING kantoor. Gelukkig kan dat bij ING nog allemaal. Ze heeft nog steeds haar eerste rekeningnummer wat vroeger denk ik nog Rijkspostspaarbank hete. Over een trouwe klant gesproken ...
Nu is ze boos !!! Ze wilde vandaag een Dyson kortingsbon bestellen van haar rentepunten en ja telefonisch zoals dat altijd mogelijk was. Maar dat ging niet meer. Vlgs de medewerker ( alle lof voor hem qua uitleg want hij voert uit en is zeer zeker niet schuldig ) is dat sinds enkele maanden niet meer mogelijk. Het moet een echte internetwinkel worden en enkel toegankelijk via ja daar komt het ... MIJN ING wat je direct verplicht tot internet bankieren. De telefonische bestellingen waren zo minimaal dat die mogelijkheid beter afgeschaft kon worden. Mocht ma toch die bon willen dan mocht ze iemand machtigen .... !!! Hoezo machtigen ?? Wat is dit voor een bedrijf dat oudere mensen hun financiële zelfstandigheid op wil laten geven omdat ze een telefonische bestelling niet meer willen laten doen ?? Heel het regeringsbeleid is erop gericht om ouderen in iedere vorm hun waardigheid en zelfstandigheid te laten behouden Maar vlgs de ING moet je maar iemand machtigen of overgaan zelf op internetbankieren terwijl je dat niet wil om je eigen rechtmatig gespaarde rentepunten te kunnen verzilveren.... u moest zich als bank diep schamen

Oplossing voor dit probleem

ING Bank
    Goedenavond P.F.H. van Ham,

Laat ik beginnen met het feit dat ik me kan voorstellen dat je moeder niet alleen vanwege de ING winkel een Mijn ING account wil aanvragen. Het is immers niet zo dat je iedere week iets bestelt.

Echter, moet ik hier direct aan toevoegen dat we óók voor oudere klanten de afgelopen jaren het internetbankieren hebben vereenvoudigd. Immers, juist voor de oudere doelgroep moet het internetbankieren toegankelijk en gebruiksvriendelijk zijn. Dit heeft tot nu toe tot veel positieve reacties en feedback gezorgd.

Ik sluit me aan bij mijn collega met wie je telefonisch contact hebt gehad. Het is nu niet meer mogelijk om telefonisch bestellingen te doen, dit kan uitsluitend via Mijn ING. Het is fijn om te lezen dat je begrip hebt voor het feit dat mijn collega, en ook ik, geen verandering kan brengen in dit beleid.

Wat we wél kunnen doen, is meedenken in een oplossing. Dit kan bijvoorbeeld zijn in de vorm van het aanvragen van een Mijn ING account. Het is goed om te weten dat dit veel voordelen oplevert, naast het voordeel dat je moeder bestellingen kan doen in de ING winkel. Zoals eerder gezegd, hebben wij hard gewerkt om de Mijn ING omgeving zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken voor al onze doelgroepen. Dit zorgt er mede voor dat zaken overzichtelijk zijn en gemakkelijk te vinden.

Ik sluit me aan bij jouw mening dat je van ouderen het zelfstandigheid niet kunt en mag afpakken, maar dat je dit moet stimuleren. Vandaar hierbij mijn vraag of je moeder openstaat voor het aanvragen van een Mijn ING account. Op onze website is meer informatie te vinden over Mijn ING, het gebruik ervan, en hoe de Mijn ING omgeving er uit ziet: https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/internetbankieren/mijn-ing/index.html

Het is logisch dat je moeder hier niet direct een besluit over neemt en hier wellicht over na moet denken. Voor nu is het echter de enige oplossing die we kunnen bieden voor jouw moeder om bestellingen te kunnen doen in de ING winkel zónder daarvoor iemand te machtigen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Jeroen
    ING Webcare

Peter
Geen oplossing. Verplicht internetbankieren aanschaffen Om je rechtmatig gespaarde rentepunten in te kunnen wisselen. Dat was dus de reden om überhaupt de klacht in te dienen. Nogmaals ... schandalig !

Ook een klacht indienen over ING Bank?