Klacht ING Bank: Service ver te zoeken bij ING.......

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 276969
Gebruiker
helmje
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Pas verloren en vinder heeft ING gebeld dat deze pas is gevonden. Ik zelf kom pas in de avond er achter en blokkeer deze pas. Medewerker zeg niks dat deze pas al is gevonden en er is ook geen telefoontje geweest van de ING dat deze pas eerder die dag is gevonden. Contact opgenomen volgende dag met ING en kreeg een arrogante medewerker via webcare die niet in oplossing zit te denken maar meer in de hokjes regelement van de ING..... Ook via Facebook bericht geen oplossing betreft vragen en een nieuwe pas die 7.50 kost. Heb de rekening opgeheven en toch nog de kosten betalen pas en oranjepakket.

De oplossing

7.50 minimaal terug en excuses betreft afhandeling

4 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Goedemorgen meneer/mevrouw,

    Heel vervelend dat u uw Betaalpas verloren was! Wanneer dat gebeurt dan is blokkeren en een nieuwe Betaalpas de oplossing.

    Is de Betaalpas door iemand gevonden en ontvangen wij een telefoontje daarover van de vinder? Dan mogen wij helaas geen contactgegevens uitwisselen. Dit is ivm veiligheid, het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat de vinder van de Betaalpas de pincode afhandig wil maken van onze klant. Wij kunnen de veiligheid van onze klanten op die manier niet waarborgen wanneer wij ze met een onbekende in contact brengen. Ondanks de goede bedoelingen natuurlijk die er ongetwijfeld in deze situatie waren!

    Groeten,
    Sabrina
    ING Webcare
  2. Auteur
    helmje
    Datum
    Het is jammer dat ING dan niet even de moeite neemt om mij op te bellen en vertellen dat deze is gevonden? Raar dat jullie via de mobiele site je pas niet kan deblokkeren of blokkeren?. Nu kost het 7.50 wat eigenlijk belachelijk is als men al elke maand betaald voor je pakket. En dat je een klacht alleen via Facebook of Webcare kan doen en niet meer via mail?. Vind ook niet netjes dat ik mijn rekening heb opgezegd en dat er toch 7.50 voor de pas er af word gehaald?.
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dat begrijp ik, dat was inderdaad wel zo netjes geweest. Ik ga hiervan een melding gaan doen!

    Het kenbaar maken van een klacht kan op verschillende manier;
    -Via Webcare; Facebook, Twitter, Whatsapp
    -Via de chat; u kunt in Mijn ING een chat starten
    -Telefonisch via 020 22 888 88
    -Via een ING-kantoor of ING-servicepunt

    Er zijn dus altijd nog meer manieren om een klacht door te geven, maar sinds kort is het inderdaad niet meer per mail mogelijk.

    Wanneer u na het blokkeren van de kwijtgeraakte Betaalpas een nieuwe aanvraagt, dan worden voor deze nieuwe pas inderdaad kosten in rekening gebracht; €7,50.

    Een Betaalpas is inbegrepen in de pakketkosten en daarbij garanderen wij dat de pas ook tot de geldigheidsdatum te gebruiken is. Is dat toch niet het geval (de pas werkt niet meer of is beschadigd geraakt), dan is het vervangen van de Betaalpas kosteloos. Doordat wij geen invloed hebben op het feit dat klanten de pas kwijt kunnen raken of dat deze gestolen wordt, vragen wij een bijdrage in de kosten voor het opnieuw toe sturen van een Betaalpas.

    Ik hoop dat ik de reden van de kosten zo voor u heb kunnen verduidelijken.

    Groeten,
    Sabrina
    ING Webcare
  4. Auteur
    helmje
    Datum

Uiteindelijke oplossing

Auteur
helmje
Datum
Uiteindelijke oplossing
Door de onduidelijkheid van de procedure van de ING en zeker niet klantvriendelijk geholpen door Webcare en Facebook. Ik had wel verwacht als je al 25 jaar klant ben bij de ING dat men met een passende oplossing kwam?. Medewerkers blijven de regels uitvoeren van het bedrijf en mogen helaas niet een klacht netjes oplossen?. Het maak de ING niet uit dat de klant weg gaat bij de ING...
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen