Klacht ING Bank: Servicegerichtheid en afspraken nakomen zijn zeer ver te zoeken, zelfs na meerdere toezeggingen

J. Morchid

Na jarenlang een trouwe klant te zijn bij de ING bank en haar voorgangers ben ik sinds kort overgestapt naar een andere bank. Dit overigens naar volle tevredenheid, maar dit terzijde.

Bij de ING had ik een creditcard die ik tijdig heb opgezegd. Kort daarna heb ik mijn bankrekening laten opheffen. Enkele weken na de opheffing ontvang ik een papieren afschrift dat ik nog een bedrag tegoed heb ivm de jaarlijkse creditcard bijdrage (omdat de betaalde periode nog niet verlopen is). In dit geval zou je zeggen dat de ING dit netjes heeft aangepakt en wil oplossen. Ware het niet dat de ING geen ING-rekening meer van mij heeft om het bedrag op terug te storten. Wel heeft de ING mijn nieuw rekeningnummer van de nieuwe bank, maar daar is het bedrag na enkele weken nog niet op gestort.

Na het eerste telefoontje naar de ING werd mij plechtig beloofd dat het te ontvangen bedrag binnen enkele dagen bij het bekend nieuw rekeningnummer overgemaakt zou worden. Na een week nog niets ontvangen te hebben ben ik andermaal gaan bellen en werd mij andermaal plechtig beloofd dat het op het nieuw rekeningnummer gestort zou worden. Inmiddels bijna 2 weken verder heb ik nog niets mogen ontvangen.

De ING wil blijkbaar dit bedrag zelf houden en kan/wil, een zeer trouwe klant die ruim 30 jaar bij deze bank gebankierd heeft, dit geringe bedrag niet teruggeven of heeft daar heel veel moeite mee. Daarom ben ik des te meer tevreden dat ik weg ben gegaan bij deze club van zakkenvullers waar servicegerichtheid op een lager pitje staat dan de bonuscultuur tot kunst verheffen.

Dat de ING het door mij te ontvangen bedrag zsm overmaakt (deze week), anders heb ik weinig keus dan deze informatie op nog meer kanalen te gaan delen.

ING Bank
    Goedemorgen J. Morchid,

Dank voor je melding! Het is heel gek dat het bedrag nog niet bij je binnen is, normaal gesproken duurt dit echt niet zo lang.

Helaas heb je bij het plaatsen van deze klacht geen telefoonnummer geregistreerd, ik zou graag even telefonisch met je in contact komen.
    Ik heb geprobeerd om in contact te komen via het telefoonnummer dat bij ons bekend is, helaas kreeg ik daarop geen gehoor.

Je kunt zelf in contact komen met onze Klantenservice om de status van de overboeking op te vragen. Je mag ook een nieuwe klacht plaatsen en je telefoonnummer vermelden, dan hebben wij nog even contact.

Fijne middag!
    Groet,
    Lysanne
    ING Webcare
    Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw spoedige reactie.

Het zou fijn zijn als de spoedige reactie ook gepaard zou gaan met een spoedige actie. Op dit moment ben ik niet bereid om voor de 3e maal telefonisch contact te hebben over dit simpele verzoek. Het verzoek is duidelijk lijkt mij na 3 contactmomenten, de gegevens zijn bekend, daarom hoop ik van harte dat het geregeld kan worden i.p.v. andermaal nog meer kostbare tijd te besteden aan een gesprek over dit verzoek.

Graag zie ik deze week dat het verzoek is uitgevoerd en daarvan hier een bevestiging wordt gegeven zodat ik dat dan al dan niet kan bevestigen.

ING Bank
    Het lijkt erop dat we niet de juiste contactgegevens van je hebben J. Morchid, is het telefoonnummer dat je hier op klachtenkompas wel juist? Dan zouden we alsnog graag even contact met je willen opnemen zodat we kunnen kijken of het verzoek is uitgevoerd. Welk moment zou jou passen?

Met vriendelijke groeten,

Vincent | ING Webcare

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ING Bank?