Klacht ING Bank: Slechte service voor hoog bejaarde mensen

J.B.L. de Groot

Mijn ouders van boven de 90 hebben een bankafschrift niet ontvangen waarvoor ze betalen. Ik heb voor hen gebeld met de klantenservice. Mijn moeder moest zelf aan de telefoon komen en de nodige vragen beantwoorden. Alleen het nummer van het bankpasje kon ze niet vertellen, omdat mijn broer wekelijks geld voor mijn ouders ophaalt. Mijn vader is doof, dus kon wel het nummer oplezen, maar niet met de medewerker spreken. Dat was niet voldoende. De verificatie was onvoldoende, dus wordt er geen kopie afschrift gestuurd naar het adres van de rekeninghouder. Nog met WhatsApp gecommuniceerd, maar ook daar gaf men aan zich aan de protocollen te moeten houden. Je zal maar oud worden en dan afhankelijk zijn van dit soort formaliteiten. Bij elk bankafschrift dat wordt opgestuurd worden toch ook niet al dit soort gegevens gecontroleerd. Fraude voorkomen is prima, maar dit is Kafka.

Alsnog opsturen van het bankafschrift aan mijn ouders en excuses voor de bureaucratische en telefonisch onbehoorlijke aandringende behandeling.

ING Bank
    Goedemorgen J.B.L de Groot,

Ik kan me voorstellen dat dit een vervelende situatie is.

Echter is het de bedoeling dat jouw moeder haar eigen pasje in beheer houdt. Als jouw broer voor jouw ouders gaat pinnen is het wellicht een idee om hem te machtigen op de rekening van jouw ouders zodat hij een eigen pasje krijgt om geld op te nemen. Dan kan jouw moeder haar eigen pasje bij zich houden voor dit soort gevallen.

Wij moeten deze controle vragen stellen om het afschrift op te sturen. Hier kunnen wij niet vanaf wijken.

Een oplossing is om nog een keer te bellen samen met jouw moeder terwijl zij haar pasje bij zich heeft. Een andere oplossing is om samen met jouw moeder naar een ING kantoor te gaan.

Groet,
    Anita
    Webcare
    J.B.L. de Groot
    Dit is een slechte bureaucratische reactie. Wantrouwen naar de familie. Mijn moeder is slecht ter been en dan naar het ING kantoor verwezen worden. Het versturen van een kopie is risicoloos! De papieren afschriften worden altijd al zonder dit soort idiote procedures verstuurd en ditmaal niet ontvangen, vandaar de vraag naar een kopie. Kijken jullie eens naar de tevredenheid in het klachtenkompas. Die is bedroevend. Andere banken scoren aanmerkelijk beter. Klantgerichtheid is nihil! Al die soesa voor papieren afschriften die u altijd al verstuurt naar de rekeninghouder, maar waar u nu in gebreke bent gebleven! Daar was onze simpele vraag op gericht!
    ING Bank
    Beste J.B.L. de Groot,

Jammer dat je het zo ziet. Wij willen graag helpen maar moeten ons wel aan de regels houden. Een andere optie zou kunnen zijn dat je je machtigt tot de Betaalrekening van je moeder. Als gemachtigde mag je namelijk een kopie afschrift opvragen.

Meer informatie over machtigingen en wat een gemachtigde mag lees je terug in de volgende link: https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/gegevens-wijzigen/beheer-bankzaken/machtiging.html

Groet,
    Rialda
    ING Webcare
    J.B.L. de Groot
    Geen enkele inhoudelijie reactie. Alleen maar regel = regel!

J.B.L. de Groot

Ook een klacht indienen over ING Bank?