Opgelost door ING Bank: Tan-code en Mobiele App te moeilijk voor ouderen

content Opgelost
Ewaljaard

Mobiele app en betalen niet te doen voor ouderen. Mijn moeder is 83. Bij elke overschrijving zit ik een half uur met haar aan de telefoon om uit te leggen hoe je moet inloggen op de mobiele app (op haar iPad). En als het haar eindelijk gelukt is, is de overschrijving al weg en moet ze uitloggen. Dat lukt niet. Haar vinger heeft niet die touch. Te moeilijk voor ouderen! Please alternatief.

Alternatief tan-code. Niet via mobiele app.

ING Bank
    Hoi Ewaljaard,

het is de bedoeling inderdaad dat onze klanten de Mobiel Bankieren App gaan gebruiken om opdrachten mee te bevestigen. We zijn ons er van bewust dat niet iedereen de App kan of wil gebruiken. Deze klanten kunnen de TAN code blijven gebruiken tot eind 2018. Aan het eind van 2018 zullen we komen met een alternatief waarmee opdrachten bevestigd kunnen worden.

Je moeder kan voor nu gebruik maken van een TAN-lijst, deze kan ze via de klantenservice aanvragen. Ik adviseer om via 1 van de volgende kanalen contact op te nemen:

- Twitter (@INGnl);
    - Facebook (www.facebook.com/INGnl)
    - telefonisch (020 22 888 88, lokaal tarief);
    - chat (via Mijn ING)

Mijn collega helpt jou dan graag verder.

Jildou
    ING Webcare

Beste Jildou,
    Dankjewel voor je duidelijke antwoord. Ik zal met mijn moeder overleggen wat ze wil en haar helpen met een tancode lijst aanvragen. En we hopen dat er een alternatief komt voor de mobiele app. De tancode per sms werkte prima. Dat hoefde ze alleen te lezen.
    Vriendelijke groeten,
    Elsa Waljaard

Ewaljaard
Mogelijkheid tot Aanvragen tancode lijst op papier en een alternatief vanaf 1 januari 2019

Ook een klacht indienen over ING Bank?