Klacht ING Bank: Teveel geincasseerd bij twee wereldoverboekingen

Monique

Ik heb een overboeking gedaan naar Tanzania. Als ik OUR costs kies betaal ik €35 volgens de ING website.
Kies ik shared costs, dan betaal ik €10.
Nu blijkt dat ik uiteindelijk veel meer betaal met shared costs dan als ik OUR kies. €9957,50 kwam aan in Tanzania. Uiteindelijk is aan de Nederlandse kant (ING) €52,50 blijven hangen.
Wordt ik nu aan twee kanten zwaar belast?
Graag uw uitleg.
Vriendelijke groet,

Terugbetaling van teveel geincasseerde bedrag van deze en vorige overboeking in juli 2018

ING Bank
    Hallo Monique,

Wat vervelend dat het niet helder is wat de kosten zijn voor het overboeken van een bedrag naar Tanzania.

Nog even de mogelijkheden op een rijtje:

Our (OUR): hiervoor wordt bij jou een tarief in rekening gebracht door de ING, met een aanvullende toeslag. Je betaalt namelijk ook het tarief voor de begunstigde. Jouw begunstigde wordt dan geen tarief in rekening gebracht. Als je zeker wilt zijn dat het volledige bedrag bij de begunstigde wordt bijgeschreven, adviseren wij je om deze OUR kostenverdeling te gebruiken.

Shared (SHA): hiervoor wordt aan jou een tarief in rekening gebracht door de ING en wordt de ontvanger getarifeerd door zijn bank. Mogelijk worden er nog aanvullende kosten in rekening gebracht door tussenpartijen.

Heb je verdere vragen over jouw specifieke transacties dan kijken we graag met je mee. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice.

Je kunt via onze website een chat te starten. Dit kun je doen door rechtsboven op onze website te kiezen voor Service & Contact. Kies vervolgens onderaan de pagina (in de tweede kolom) voor de optie “Online chat”. Hier kun je, nadat je bent ingelogd in Mijn ING, direct een chat met ons starten. Dit kan op maandag tot vrijdag tussen 08:00 en 23:00 uur. Op zaterdag zijn wij te bereiken tussen 09:00 en 17:00 uur.

Heb je niet de mogelijkheid om in te loggen op Mijn ING? Dan spreken wij je graag telefonisch of op één van onze kantoren of servicepunten. Voor jouw vraag kun je telefonisch contact opnemen op telefoonnummer 020-22 888 88.

Vriendelijke groet,

Yvonne
    ING Webcare

Monique
Geen oplossing aangeboden, ook geen duidelijke uitleg gegeven waar het geld is ‘blijven hangen onderweg’ er wordt de klant de mond gesnoerd en de schuld gelegd bij de ontvangende bank. Ik heb nu een klacht ingediend via WhatsApp. Jammer dat ING zo met trouwe klanten omgaat.

Ook een klacht indienen over ING Bank?