Opgelost door ING Bank: Tijdens geld storting houdt automaat geld in en geeft code 700

Erik

Vanochtend geprobeerd 950 euro (19 x 50 euro biljetten) te storten op eigen ING rekening via een geldautomaat van Primera in winkelcentrum De Kopermolen in Merenwijk Leiden. Echter er verscheen een melding dat mijn geld 'om veiligheidsredenen' is ingenomen. De Primera-medewerker gaf mij een telefoonnummer van de ING. De ING-medewerker vertelde mij dat de Primera-medewerker een klacht moest indienen. Dat heeft hij gedaan in een systeem van ING. Er blijkt nu dat ik 10 werkdagen moet wachten op een onderzoek. Gezien andere verslagen van mensen op internet ben ik erg onzeker over de vraag of ik mijn geld wel zal terug krijgen. Het gaat om een groot bedrag dat ik niet kan missen. Ik zou verwachten dat de ING onmiddelijk in actie zou komen om mij te helpen. Ik moet nu eindeloos wachten en ook ervaar ik dat de bewijslast en alle verantwoordelijkheid bij mij wordt gelegd. De stortingsdienst wordt door de ING aangeboden en het apparaat moet robuust zijn. Ik zal het er niet bij laten zitten.

Ik wil op zeer korte termijn mijn geld terug. De fout is gelegen in een dienst en een apparaat van de ING. Waarom krijg ik alle risico voor een niet 100% betrouwbaar systeem? Waarom geeft de ING niet direct een voorschot? Het is niet mijn fout.

ING Bank
    Beste Erik.

Wat ontzettend vervelend dat het zo gelopen is.

Je hebt gisteren telefonisch contact gehad met mijn collega. Mijn collega heeft gezien dat de Primera een stortingsonderzoek heeft opgestart. Je hebt hier een kopie van gekregen.

Ik snap dat je snel je geld terug wilt, maar het onderzoek wat hieraan vooraf gaat neemt nu eenmaal wat tijd in beslag. Weet dat we er druk mee bezig zijn! Ik hoop dat je het wilt afwachten, we houden je op de hoogte.

Anita
    Webcare
    Erik
    Ik vind dat het antwoord te vaag is en de oplossing te lang duurt.

Gisteren hoorden we van een andere Primera medewerker dat het geld in het apparaat in een apart bakje zit. Het is dus gewoon een kwestie van openmaken en bakje legen. De ING afdeling die deze calamiteiten oplost, heeft toch wel een soort planning? Wanneer gaan ze kijken? Ik wil meer informatie. De medewerkers van deze afdeling kunnen toch wel communiceren?

Erg duister allemaal: geen afgiftebewijs; geen communicatie

Erik
    Na nog een gesprek bij Primera winkel begreep ik waarom er geen planning wordt afgegeven voor het nakijken van de automaat. Daar heb ik begrip voor en dus mijn excuses voor mijn ongeduld.
    Er is ondertussen ook een voorschot bijgeschreven en dat is een hele opluchting. Afhadeling bij deze geaccepteerd.
    Erik
    Begrepen waarom oplossing lang duurt.
    Voorschot ontvangen

Erik

Ook een klacht indienen over ING Bank?