Klacht ING Bank: uitkeren beleggingshypotheek na verkoop woning

anoek

O 1 juni bij de notaris geweest voor overdracht huis.

Op 2 juni staat het geld van de notaris op onze rekening. De ING heeft toen dus ook geld gehad.

Op 6 juni de ING gebeld met de vraag wanneer we het geld krijgen van wat er overgebleven is van de spaar / beleggingshyotheek. Uitleg gekregen dat we een formulier moeten krijgen om aan te geven dat we de beleggingen afkopen. Toen pas te horen gekregen dat het nog een tijd gaat duren voordat we ons geld krijgen. Jammer genoeg niet eerder hier informatie over gekregen. Dit aangegeven bij de bank die aangaven dat ik dit zelf had kunnen vinden op internet.

Op 18 juni naar een ING kantoor geweest met de vraag of ze het formulier voor ons hebben, zodat we het daar in orde kunnen maken. Dat hebben ze niet en dit is niet te vinden op internet. Ik kan dus alleen aan het formulier komen door te wachten. Daarom is er een klacht aangemaakt met een verzoek dit snel te regelen.
Vandaag 26 juni hebben we nog steeds geen formulier in huis.

De gewenste oplossing is dat we zo snel mogelijk ONS geld hebben.
Daarom wil ik graag dat ik snel een formulier in huis heb, dat het na terug sturen snel opgepakt wordt en dat daarna het geld snel op mijn rekening gestort wordt.

ING Bank
    Beste Anoek,

Wat vervelend dat je al een tijdje op het formulier zit te wachten en dat je het niet kon vinden op ing.nl. Mijn excuses voor de onduidelijkheid.

Ik kan je vertellen dat het niet nodig is om een formulier hiervoor te gebruiken. Je mag ons een schriftelijk verzoek toesturen waarin je het volgende vermeldt:

> IBAN
    > Hypotheeknummer en eventueel het rekeningnummer van de Beleggingsrekening
    > Geboortedatum
    > Postcode en huisnummer
    > Het pasnummer en de vervaldatum van je Betaalpas.
    > De mededeling dat je de beleggingen wilt verkopen
    > Je handtekening

Dit mag je sturen naar:
    ING Bank NV
    Afdeling Hypotheken
    Postbus 388
    8901BD Leeuwarden

Kun je hiermee uit de voeten?

Vriendelijke groet,

Hilde
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?