Klacht ING Bank: Uw geld is om veiligheidsredenen ingenomen

sad Niet opgelost
Faith

Vandaag ging ik €2000,- op mijn rekening van de ING bank storten, zodat ik een aantal rekeningen kon betalen. Maar toen mijn stortingsbewijs uit de machine kwam, bleek tot mijn grote verbazing dat de bank mijn geld om veiligheidsredenen was ingenomen😱!
Voor informatie kon ik net de bon naar een mederwerkster van Primera.
Deze mevrouw sprak mij vriendelijk te woord maar kon ook na diverse telefoontjes met de ING bank gevoert te hebben, mij ook geen antwoord of oplossing op dit probleem geven.
We moesten volgens een medewerkster van de ING maar een klachtenformulier invullen en die zou dan rond de 10 werkdagen behandeld worden😱.
Ik was écht sprakeloos! Wat zijn dit voor akties van de ING, om zo met hun vaste klanten om te gaan?!
En ik kan het mis hebben hoor, maar in mijn herinnering kan ik me nog iets herinneren over een onlangs gepleegde 600 miljoenen fraude zaak van de ING bank?!!
Ik heb nu zelf nog geprobeerd telefonisch duidelijkheid te krijgen over deze rampspoed aktie van de ING , maar er wordt mij doodleuk medegedeeld dat het geld is ingenomen omdat er vals geld in omloop is en ze dat eerst moeten uitsluiten. En dat deze procedure gewoon wel tot 30 werkdagen kan gaan duren😱!
Dit gaan ze toch niet serieus menen mag ik hopen😡?! Het is mijn eigen hard verdiende geld, waar ik nu de nodige rekeningen mee moet betalen.
Ik maak maar alvast kopietjes voor de energieleverancier, internetprovider ect zodat ze misschien dan begrijpen waarom ik deze maand mijn rekeningen niet kan betalen. Sorry woningbouw, maar de ING bank vond het nodig mijn geld achterover te drukken en weet niet wannneer ze van plan zijn het aan mij terug te geven!
Dat word voorlopig brood met pindakaas eten vrees ik.
Hartelijk dank ING , na 35 jaar tevreden klant bij jullie bank geweest te zijn, ben ik nu in één klap mijn vertrouwen kwijt!

-Zorgen dat MIJN geld op mijn rekening gestort wordt, daar waar het ook hoort te zijn!
- Een redelijke uitleg en excuses over deze aktie
- ze mogen de instanties waar ik mijn maandelijkse rekeningen aan wilde betalen inlichten over hun aktie met mijn geld, zodat ik geen verdere problemen krijg in de vorm van betalingsherinneringen ect
Mijn €2000,- is nog steeds niet op mijn rekening gestort!

ING Bank
    Goedenavond,

Wat vervelend dat het zo lang duurt! Ik kan mij goed voorstellen dat je graag zo snel mogelijk weer toegang tot het geld wil. Voor zover ik uit jouw verhaal begrijp, is om deze reden ook een onderzoek opgestart. Dit onderzoek gaat inderdaad niet over één nacht ijs. Hierbij is het natuurlijk niet onze bedoeling om jou dwars te zitten.

In dit geval wil ik je vragen alsnog contact op te nemen met onze Klantenservice zodat wij de specifieke situatie ook nader nog kunnen bekijken. Graag denken we dan ook met je mee in welke stappen je het beste kan nemen in dit geval.

Franck ING Webcare
    Faith
    Zoals ik in mijn klacht beschreven heb, is er al contact geweest met de klantenservice. Maar werd hier niks wijzer van. Het is maar afwachten wanneer ik mijn geld terug krijg?!
    Dit stemt mij niet bepaald vrolijk en begrijp ook niet dat een bank zomaar je geld af kan nemen.
    Morgen ga ik naar een juridisch bureau om te kijken wat ik nu verder kan doen. Want ik heb wel begrepen dat de ING niet van plan is mijn geld ook gewoon op mijn rekening bij te schrijven één deze dagen. Trieste zaak hoor.
    Wordt het toch na 35 jaar maar overstappen naar een bank waar ik me veilig voel !
    ING Bank
    Dat begreep ik. Wanneer je het oneens bent met de uitkomst van het onderzoek, kan je hier een Directieklacht over laten registeren. Ik begrijp heel goed dat je van de situatie baalt. Echter starten we een dergelijk onderzoek niet zonder reden. Vandaar dat ik je wel wil vragen het onderzoek geduldig af te wachten.

Natuurlijk willen we je niet in de problemen brengen hiermee. Vandaar mijn suggestie om alsnog contact met onze Klantenservice op te nemen zodat wij met je mee kunnen denken over de mogelijkheden die er zijn.

Franck ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?