Klacht ING Bank: verhoging kosten betaalpakket en geld in rekening brengen voor overschrijf enveloppen

Yan

ING heeft de kosten voor een betaalpakket flink verhoogd voor 2016.
Dit terwijl steeds meer diensten die vroeger in het betaalpakket zaten ook nog extra moeten worden betaald.
Het is schandalig dat ING nu ook zelf voor overschrijf enveloppen laat betalen.
Aan de ene kant worden de prijzen verhoogd, de rentes op spaarrekeningen verlaagd waardoor ING nog meer geld binnen haalt, maar de verleende services worden uitgekleed en voor ieder kleine service wordt een extra bedrag in rekening gebracht.

Ik vindt het dan ook schandalig dat nu zelfs een basis dienst die een bank gewoon hoort te verzorgen, het overschrijven van geld bedragen extra belast wordt door zelfs voor de overschrijf enveloppen geld in rekening te brengen.

Ing bewijst maar eens te meer dat het hele beleid is gebaseerd op winstmaximalisering te kosten van een goede service en klant vriendelijkheid en dat de kosten die ING rekent voor haar services buitenproportioneel zijn.

Geen bedragen in rekening brengen voor overschrijfenveloppen en deze gewoon bij ieder kantoor van ing ter beschikking stellen. Aangezien je hier uiteindelijk al voor betaald in de al veel te hoge prijs voor het betaalpakket.

ING Bank
    Beste klant,

Wat jammer dat je momenteel niet zo tevreden bent over onze tarieven in combinatie met wat je ervoor terug krijgt. We proberen je altijd zo goed mogelijk van dienst te zijn en onze kosten zo laag mogelijk te houden. Echter moeten we ook mee gaan met onze tijd en kunnen we niet achterblijven door kosten niet te verhogen. Wij zijn namelijk als bank ook steeds meer geld kwijt aan het verrichten van bepaalde diensten. Zo wordt er steeds minder gebruik gemaakt van bijvoorbeeld overschrijvingskaarten en enveloppen, waardoor deze voor ons steeds duurder worden. We kunnen dit dus niet meer kosteloos aanbieden. Wellicht is het een idee dat je gebruik gaat maken van Mijn ING (internetbankieren)? Dit kost niets extra en je hoeft dan dus ook niet meer te betalen voor enveloppen.

Ik registreer je feedback, maar ik kan er helaas niet voor zorgen dat je geen kosten meer maakt wanneer je enveloppen bij ons besteld.

Groet,

Candice
    ING Webcare team - www.ing.nl/webcare
    Yan
    ING biedt geen enkelen oplossing en het enige wat ING doet is de prijsverhogingen goed proberen te praten. Dit terwijl ING laatste jaren record winsten maakt door te bezuinigen op service en personeel en de prijzen onevenredig op te schroeven en voor standaard diensten extra bedragen in rekening brengt.
    ING Bank
    Beste Georgo,

Ik begrijp dat je liever minder kosten maakt voor je bankzaken, maar de huidige tarieven is waarvoor we op dit moment hebben gekozen. Ik heb geen 'oplossing' voor je in de zin van dat ik je korting kan geven op jouw producten bij ons. De tarieven gelden voor al onze klanten. Naar aanleiding van jouw vorige bericht heeft mijn collega jouw feedback geregistreerd. Deze nemen wij mee in de evaluatie van onze dienstverlening. Meer kan ik niet voor je betekenen.

^Franke
    ING Webcare
    www.ing.nl/webcare
    Yan
    Wederom bewijst ING dat de klant niet centraal staat en draait alles om winstmaximalisatie zodat de directeur zijn 1.6 mln euro per jaar in zijn zak kan steken.

Yan

Ook een klacht indienen over ING Bank?