Opgelost door ING Bank: Verhoging kosten ING bankieren met 49,85%

Noorderbloem

ING wijzigt met ingang van 4 april a.s. de pakketten cq tarieven.
Ik heb nu het Royaalpakket . Kosten voor het Royal Pakket € 69,00 per jaar
Platinumcard gratis
Extra Platinumcard gratis
Extra Betaalpas bij de En/of Betaalrekening gratis
Maandelijks papieren afschriften ontvangen gratis
Totaal te betalen per jaar € 69,00
M.i.v. 4 april komt er een OranjePakket. Kosten voor het Oranjepakket € 17,40 p.j.
Platinumcard € 45,50 per jaar
Extra Platinumcard € 26,50 per jaar
Extra Betaalpas bij de En/of Betaalrekening € 12,00 per jaar
Maandelijks papieren afschriften ontvangen € 2,00 per jaar
Totaal te betalen € 103,40 per jaar
Ik maak van alle faciliteiten gebruik. Kan een bank zomaar zo'n verhoging doorvoeren? Behalve dat ik veel meer ga betalen, voel ik me ook niet meer de gewaardeerde klant waarvoor het Royaal Pakket bedoeld was.

Je kunt overstappen naar een andere bank, maar dat is voor mij geen optie om zwaarwegende redenen. ING Bank zou deze plannen moeten heroverwegen. Desnoods een overgangsregeling maken voor klanten die al decennia lang bij de Bank bankieren, waarbij veel geld is omgegaan en waarvan ING geprofiteerd heeft. In de brief van 25-02-2016, die ik gisteren ontving, wordt helemaal geen blijk gegeven van empathie met de klant. De brief is heel erg onpersoonlijk en gaat voorbij aan een langdurige verbintenis. Totaal geen waardering voor mijn loyaliteit jegens ING.

ING Bank
    Beste Iris,

Jammer om te horen dat je ING Kies Vrij niet "vrij" genoeg vindt. Dit kan interessant zijn voor klanten die producten zelf willen uitzoeken en combineren.

Echter is het niet zo dat je RoyaalPakket per 4 april automatisch gewijzigd wordt in een OranjePakket. Je RoyaalPakket inclusief de daaraan gekoppelde Platinumcards blijven gewoon bestaan.

Wil je vanaf 4 april 2016 je huidige pakket wijzigen? Dan kan dat alleen nog naar een OranjePakket. Vanaf dan gelden de nieuwe voorwaarden.

Zo kun je blijven bankieren zoals je gewend bent. Je houdt dus je huidige pakket.

Weet je zo voldoende?

Linh Thu Le
    ING Webcare team
    Geachte mevrouw Thu Le,
    Hartelijk dank voor Uw snelle reactie. Ik ben blij dat U te kennen geeft dat ik mijn huidige pakket kan behouden. Dat wist de medewerker met wie ik eerder vanavond telefonisch contact had, kennelijk niet. Ik moest een aantal componenten laten vallen als ik ongeveer op hetzelfde bedrag wilde uitkomen als bij het Royaal Pakket. Het zou dus goed zijn als de mogelijkheid die U mij nu aanreikt, ook bij de Klantenservice bekend is. Blijf ik dus na 4 april a.s. E 69,= betalen?
    ING Bank
    Beste Iris,

Omdat je je huidige pakket blijft houden zullen ook je pakketkosten ongewijzigd blijven. Zoals ik eerder aangaf verandert er niets voor je als je je pakket niet omzet. Ik wil je alsnog doorsturen naar de KiesVrij pagina voor meer informatie: https://www.ing.nl/particulier/betalen/over-kiesvrij/index.html

Ik hoop je zo voldoende informatie te hebben gegeven en mijn excuses dat hier verwarring in is ontstaan!

Linh Thu Le
    ING Webcare team
    Noorderbloem
    Een compliment voor ING is zeker op zijn plaats. Mijn verwachtingen zijn overtroffen door de snelle reactie en de oplossing van het probleem. Ik kan mijn huidige pakket gewoon voortzetten tegen dezelfde kosten. Kan ik me helemaal in vinden. De telefonische klantenservice zou dit ook zo aan ongeruste klanten zoals ik moeten doorgeven. Dan is het helemaal perfect!

Noorderbloem

Ook een klacht indienen over ING Bank?