Klacht ING Bank: Verkeerde tijd bij afschrijvingen op 28 oktober door wintertijd

VGurp

Beste,

Ik heb voor het eerst een klacht. Wat naar mijn idee ook wel echt verschrikkelijk slecht van de bank is.

Namelijk: op zondag 28 oktober ben ik een dagje naar Rotterdam geweest. Ik heb geparkeerd op 2 verschillende plekken. 1 keer bij Q park, en 1 keer via een parkeerautomaat op straat. Voor beide gewoon netjes betaald..
Toch ligt er vandaag ineens een boete op de stoep. Vanwege het niet of niet volledig betaald hebben van mijn parkeerkaart. 70€ mensen! Sorry, maar dat hou ik toch liever in mn zak.
Ik was uiteraard gelijk 100% zeker van mijn zaak dat ik die parkeerkaart gewoon volledig betaald heb. Om 20:26 betaalde ik die kaart tot 22:00 uur. Zodat we even wat konden eten. Om 21:30 zat ik alweer in de auto naar huis (allemaal bewijs heb ik, en getuigen natuurlijk ook).
Maar hoe kan het dan dat die boete op de stoep lag?
Nou... na het een en ander nagekeken te hebben blijkt het dat mijn afschrijvingen van 28 oktober allemaal op een uur later staan dan dat ze werkelijk horen te zijn. Ongetwijfeld komt dit door de wintertijd wat die dag in ging. Maar dat is raar toch.. ik bedoel een bank hoort dat soort zaken toch op orde te hebben?

Door deze fout lijkt het dus bij deze parkeerautomaat(op kenteken, dus zonder kaartje) erop dat ik een uur later nadat ik er daadwerkelijk stond pas heb betaald. Vandaar de boete.

Ik heb ook bewijs doormiddel van het eerder betaalde Q park parkeerkaartje die dag, en mijn afschrijving daarvan op ING. Dat verschilt precies een uur.

Jammer dat ik door zo’n fout van de bank, er nu zoveel werk van moet maken.

Ik wil dat de tijden op 28 oktober worden aangepast - of worden erkend - zodat ik mijn onnodige boete van €70 niet Hoef te betalen

ING Bank
    Goedemiddag meneer/mevrouw VGurp,

Ohjee, dat is een flinke boete! Ik kan mij voorstellen dat deze boete het leuke dagje Rotterdam zo wel een beetje heeft verpest.

Begrijpelijk dat je actie onderneemt om zo te kunnen voorkomen dat de boete van €70,00 betaald moet worden, vooral als de gegevens niet kloppen met de werkelijkheid.

De betalingsopdracht ontvangen wij van de parkeergarage, hierbij zijn wij als bank de uitvoerende partij. Wij zorgen dat de betaling afgeschreven wordt, daarmee hebben wij geen mogelijkheid om gegevens aan te passen; datum, tijdstip, locatie.

Daarom wil ik je graag verwijzen naar de parkeergarage waar je de betaling hebt verricht, zodat zij het uit kunnen laten zoeken. Dan hoop ik dat er duidelijkheid komt in het tijdstip en de boete voorkomen kan worden!

Groeten,
    Sabrina
    ING Webcare

VGurp
    Beste,

Maar u kan zien in mijn bijlagen die ik mee had gestuurd, dat jullie als bank de tijd verkeerd hebben. Dan kan ik wel naar de garage gaan, maar wat moet ik bij hun qua duidelijkheid vragen? Begrijpt u? De fout ligt bij jullie als bank zoals u kan zien.

ING Bank
    Ik begrijp dat je contact met ING opneemt over deze betaling, echter wil ik je toch graag vragen om dit voor te gaan leggen bij Q Park.

Q Park kan de betaling laten onderzoeken, dat kunnen wij helaas niet. Zij hebben de betalingsopdracht aan ING geleverd en wij hebben deze uitgevoerd, wanneer er een fout is gemaakt in de betalingsopdracht dan kan dit door de aanbieder onderzocht worden.

Groeten,
    Sabrina
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?