Klacht ING Bank: Vervallen lijfrentepolis is na 10 weken nog niet op mijn pensioenspaarrekening geboekt.

W.J.M. Beerlage

Op 1/4/2019 is lijfrentepolis van NN vervallen. Hen opdracht gegeven bedrag via tussenrekening ING over te boeken op mijn pensioenspaarrekening aldaar. ING heeft bedrag meerdere keren geretourneerd omdat omschrijving niet juist zou zijn (onterecht spatie en tussenliggend streepje gebruikt). Pas na aandringen is er onderling gecommuniceerd. Maar we zijn 10 weken verder en ik heb het geld nog niet op die rekening. Een leidinggevende te pakken lukt niet, wordt afgeschermd.

Per direct bedrag bijschrijven op mijn rekening.
Dat NN opnieuw het geld naar ING overmaakt. Maar wanneer er maar een punt of komma verkeerd staat het bedar opnieuw wordt teruggeboekt naar NN via automatische procedure (autobounce). ING is niet bereid hier van af te zien of NN dmv rechtstreeks contact de juiste instructie te geven. Waardeloos dus😖

Beste,

Ontzettend jammer om te lezen dat je de uitkering van jouw Lijfrentepolis nog niet hebt mogen ontvangen. Ik begrijp volledig dat je hier op zit te wachten!

Nou is het aan Nationale Nederlanden om deze overboeking te verzorgen. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of dit inmiddels gebeurd is. Weet jij of het bedrag al onderweg is?

Sebas
    W.J.M. Beerlage
    Ik heb hier al met veel mensen over gesproken/gemaild.
    Daarom, doe je best eens en zoek het lekker zelf uit.
    Ik ben des duivels over deze gang van zaken.
    Beste,

De transactie vanuit Nationale Nederlanden komt bij ons niet correct aan. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met Nationale Nederlanden zodat ze de overschrijving correct kunnen uitvoeren.

Vriendelijke groet,

Yvonne
    W.J.M. Beerlage
    Ik heb hierover contact gehad met zowel NN als ING. Tussen deze partijen is over en weer gemaild over de juiste omschrijving. Mailverkeer tussen Jacqueline Kaak van NN en Renee van der Veen-Horlings van ING. De 1 zegt de juiste omschrijving te gebruiken de ander (ING) kan het overgemaakte bedrag niet op de rekening traceren. Zeg het maar. Ik kan er met de pet niet meer bij dat een klant zo in de kou blijft staan. 4 en 5 juni zou NN de bedragen opnieuw hebben overgemaakt.
    Beste W.J.M. Beerlage,

Wij hebben nogmaals contact opgenomen met Nationale Nederlanden op 12 juni 2019 en op 14 juni ben je hier van op de hoogte gebracht via de e-mail door de afdeling Sparen.

Ik hoop dat Nationale Nederlanden het geld snel boven water heeft, zodat het juist geboekt kan worden.

Daphne
    ING Webcare

Ook een klacht indienen over ING Bank?