Klacht ING Bank: Voor ING bestaan er geen klanten die 80+ zijn en slecht ter been

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 330091
Gebruiker
G.T. Andringa
Datum
4 reacties

Details

De klacht

We proberen een beschadigde bankpas voor iemand van 87 te vervangen.
De man is slecht ter been en heeft ook geen Internet.
De enige mogelijkheid die ING biedt is naar het kantoor van ING te gaan.
Daar heeft men een zeer slechte bezetting, waardoor en wachttijd van 1,5 uur als normaal wordt ervaren.

De oplossing

Het zal niet meevallen om iemand van 87 nog te laten veranderen van Bank, maar dat gaan we zeker overwegen.

4 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste G.T. Andringa,

    Wat een nare situatie voor meneer.

    Soms kan het inderdaad op bepaalde tijden erg druk zijn op een ING kantoor, excuses daarvoor.

    Graag wil ik telefonisch de mogelijkheden bespreken om meneer verder te helpen.Op dit moment is het doorgegeven telefoonnummer bij deze klacht niet bereikbaar. Wil je doorgeven wat een goed moment is dat we telefonisch contact hebben?

    Vriendelijke groet,

    Yvonne
    ING Webcare
  2. Auteur
    G.T. Andringa
    Datum
    Mijn ervaring leert dat ING altijd reageert met de opmerking dat het telefoon nummer niet bereikbaar is. Deze opmerking heb ik ook bij eerdere klachten al gekregen, maar er is nooit een melding van een gemiste oproep op mijn telefoon.
    ING moet eens stoppen met de eigen klanten te bedonderen.
    Het aanpassen van een proces beschadigde bankpas voor mensen zonder internet en slecht ter been lijkt mij de juiste manier. Bellen met de klanten service van ING lost niets op, want deze mensen mogen alleen volgens staande processen werken.
    Klagen bij ING heeft geen enkele zin, want je krijgt alleen maar standaard leugenachtige reacties en de service wordt alleen maar slechter, ingekleed met mooie smoezen.
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hallo G.T.

    Ook ik heb geprobeerd het opgegeven nummer te bereiken. Helaas zonder resultaat.

    Zou je zelf eens naar het opgegeven nummer kunnen bellen zodat je kunt horen waar wij tegenaan lopen?

    Graag leggen wij telefonisch contact, maar helaas is dat tot op heden niet gelukt.

    Vriendelijke groet,

    Margreet

    ING Webcare
  4. Auteur
    G.T. Andringa
    Datum
    Ik zal het telefoonnr nog eens controleren.
    Inmiddels heb ik de heer van 87 wederom in een rolstoel gehesen en het bij het ING kantoor geregeld. Immers volgens de klanten service telefoon zijn er slechts 2 mogelijkheden: 1 Via mijnING, maar de heer van 87 heeft geen mijnING. De overgebleven andere mogelijkheid is om invalide of niet, je vervoegen aan een ING kantoor.
    U hoeft mij niet te bellen, maar gewoon een proces inrichten voor onze oudere en invalide medemensen zou ik zeer op prijs stellen.
    Ik heb medelijden met alle medewerkers binnen ING die dit klant onvriedelijke beleid moeten uitdragen en uitvoeren.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
G.T. Andringa
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een vriendelijker proces inregelen voor ouderen zonder Internet. Nu moeten ouderen voor een beschadigde bankpas 2 maal naar een ING kantoor. 1 keer voor de melding en nog een keer voor het activeren. Als je slecht ter been bent, dan is dat een hele uitdaging. Het is naïef om te denken dat ING een extra proces gaat inregelen voor deze doelgroep.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen