Klacht ING Bank: Vrijgeven verpanding levenpolis

Miranda

ING verzuimd om een aan NN verpande levenpolis vrij te geven. NN wacht reeds lang op het vrijgeven.
Per 1 aug 2016 is de hypotheek volledig afgelost, dit is reeds (schriftelijk) bevestigd door ING op 25 aug . Op 24 aug 2016 hebben wij een verzoek gedaan aan NN voor afkoop van de polis, helaas kunnen zij niet verder omdat ING niet mee wil werken. Door medewerker klantenservice ING is al diverse malen beloofd dat de vrijgeving echt verstuurd is naar NN maar niemand kan mij vertellen waarom het niet bij NN bekend is en waarom ik zelf geen kopie heb ontvangen. NN op haar beurt verwijst mij constant terug naar de ING omdat zij deze vrijgeving niet ontvangen hebben.

ING moet haar verantwoordelijkheid nemen en met grote spoed zorgen dat dit vrijgegeven wordt. Inmiddels wachten wij al 2 maanden op ons geld.

Hallo Miranda,

Ik begrijp dat je hit opgelost wil zien. Ik kan alleen via deze weg weinig voor je betekenen omdat ik persoonlijke gegevens van je nodig heb. Het is niet handig zit via dit kanaal openbaar te delen.
    Ik raad toch aan of met ons te bellen. Hier kunnen ze meteen meekijken en zien wat er mis gaat.

Meike
    Miranda
    Volgens mij zit er een bot achter dit scherm met voor elk
    probleem hetzelfde antwoord; namelijk bel de bank. Alleen willen ze aan de telefoon niet echt helpen.
    Het bellen naar iedere keer een andere medewerker, iedere keer een ander antwoord is nu juist een onderdeel van mijn klacht. Mijn rekeningnummer heb ik gemeld bij de klacht. Hiermee zijn toch mijn persoonlijke gegevens bekend??

Beste Miranda,

Het spijt me dat mijn collega ietwat kortaf gereageerd heeft. Excuses daarvoor! Ik kan me voorstellen dat je erg gefrustreerd bent over de moeizame afwikkeling van deze klacht.

Ik heb daarom even contact opgenomen met onze afdeling Hypotheek Beheer. Zij hebben het een en ander voor je uitgezocht. Het bleek inderdaad dat we verzuimd hebben de bevestiging van vrijgeving te versturen naar Nationale Nederlanden. Sorry voor deze slordigheid. Ik vind het erg vervelend! Maandag 26 september is het nu alsnog verstuurd naar Nationale Nederlanden.

Vervolgens hebben we contact opgenomen met Nationale Nederlanden om dit snel te laten verwerken. Verwachting is, dat dit uiterlijk maandag zal gebeuren. Is dit niet het geval, dan raad ik je aan contact op te nemen met Nationale Nederlanden. Zij hebben in ieder geval de documenten nu in bezit.

Ik wilde je dit graag telefonisch mededelen maar ik kreeg geen gehoor op jouw telefoonnummer. Dus dan maar even langs deze weg.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en dat je het nog even wilt afwachten. Alvast bedankt voor je geduld.

Hilde
    Beste Hilde,
    Dank voor je antwoord. Ik heb even gewacht met reageren omdat ik af wilde wachten of jullie post is aangekomen. Helaas hebben zowel NN als ik de vrijgeving nog niet ontvangen. Ik kan dus nog niet beoordelen om mijn klacht hiermee is opgelost.

met vriendelijke groet,
    Miranda Schouten
    Beste Miranda,

Dat is begrijpelijk. Zou je de klacht alsnog op "Afgehandeld" willen zetten zodra de post binnen is? Daarmee sluiten wij de klacht af, en jij natuurlijk ook.

Vriendelijke groet,

Jeroen
    Miranda
    Deze klacht is nog steeds niet afgehandeld. NN heeft de vrijgeving niet ontvangen, normaliter moeten zij die binnen 2 werkdagen hebben. Vanavond ING weer gebeld, ik krijg het advies om NN te bellen want die moeten het oplossen. Kastje en muur?? Inmiddels is mij wederom beloofd dat ik een kopie van deze vrijgeving zal gaan ontvangen. Afwachten dus maar weer?? Ik blijf het jammer vinden dat ik zelf iedere keer moet gaan informeren ipv ING die mij op de hoogte houd.

Miranda

Ook een klacht indienen over ING Bank?