Opgelost door ING Bank: Wanprestatie in het leveren van een standaard dienst zonder nadere toelichting.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 364479
Gebruiker
Tiswatzeg
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Bij ING wordt officieel mijn aanvraag voor overstapservice geweigerd. En wel omdat de aanvraag ´te complex´is. Heel bijzonder voor een bank die soepel miljarden weet te verwerken, terwijl ik gewoon een eenmanszaak ben. Mijn klacht is onvermogen of pure onwil om antwoord te geven op de simpele vraag wat er aan de hand is. Bij ASN, mijn nieuwe bank, hebben ze contact gezocht met hun gesprekspartners bij ING Bank, maar ook daar geen antwoord. Ik ben nu al weken bezig om een antwoord te krijgen, maar verder dan medewerkers van de ING Klantenservice die beloven een bericht te sturen naar ´De Verantwoordelijke Afdeling´ komt het niet. Iedere keer weer dezelfde riedel intelligente vragen en dezelfde intelligente antwoorden. De vraag is of die afdeling wel bestaat, want zelfs iemand die aan de telefoon beloofde er heen te gaan en terug te bellen, heeft niets meer van zich laten horen. De volgende kandidaat deed alweer wat deze mensen nou eenmaal doen: hij stuurt een bericht aan zijn collega (die hem eerst totaal onbekend was) om mij toch echt terug te bellen. Twee keer raden of dat al gebeurd is... Wat een wanprestatie van een bank waar ik meer dan 30 jaar mijn geld heen heb gebracht. Terugbellen als je dat toezegd, is geen ‘haute finance’, maar gewoon menselijk fatsoen. Maar misschien is dat nou net niet wat ING Bank te bieden heeft.

De oplossing

Ik wil dat ING Bank zich aan zijn woord houdt en helder antwoord geeft. Alleen dat. Verdere dienstverlening mogen ze bij andere mensen mee verder knoeien.

7 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Goedemiddag B. Koster,

    Ik heb net geprobeerd te bellen maar helaas geen gehoor gekregen. Zou je me willen laten weten wanneer je hier telefonisch bereikbaar over bent?

    Vriendelijke groet,

    Roos
    Webcare ING
  2. Auteur
    Tiswatzeg
    Datum
    Hallo Roos, dank voor je response. Ik zat in een vergadering, maar ben nu weer te bereiken. Graag tot later!

    Bart
    06-5376 5392
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    We hebben elkaar net telefonisch gesproken, fingers crossed!

    Vriendelijke groet,

    Roos
    Webcare ING
  4. Auteur
    Tiswatzeg
    Datum
    Hi Roos, dank voor de terugkoppeling en het interne speurwerk naar een 18 jaar oude blokkade die nooit eerder aan het licht is gekomen. Ik hoop dat je moeite niet voor niets is geweest. Ik laat ASN nog een keer de Overstapservice aanvragen en dan kijken we of er witte rook uit de schoorsteen van ING fabriek komt. Natuurlijk laat ik het dan direct via deze discussie weten. We gaan het meemaken. Bart, ZIN Creatie
  5. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Hi Bart,

    Graag gedaan namens Roos :) Hou je ons op de hoogte?

    Vriendelijke groet,

    Yvonne
    ING Webcare
  6. Auteur
    Tiswatzeg
    Datum
    Hallo Yvonne en Roos,

    ASN heeft de aanvraag opnieuw ingediend op 10 mei. Dus misschien kunnen jullie al zien of dit geaccepteerd is bij ING Bank. Alvast bedankt, Bart
  7. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemorgen!

    Zojuist de bevestiging gekregen dat de Overstapservice aanvraag is binnengekomen en is goedgekeurd. De ingangsdatum is vanaf 12 juni.

    Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Vriendelijke groet,

    Jeroen
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Tiswatzeg
Datum
Uiteindelijke oplossing
Beste mensen van de ING Webcare, bedankt voor het ingrijpen en zorgen voor een oplossing!
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen