Klacht ING Bank: Weer (!) onterechte kosten betaling vanuit Engeland

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 134017
Gebruiker
maxvermeij
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 29-09-2015 heb ik al een keer moeten klagen dat ING onterecht kosten in rekening bracht voor een eurobetaling die ik ontving uit Engeland (klacht #131119). ING presteert het om nu wéér kosten in rekening te brengen. Het gaat om exact dezelfde persoon die mij vanuit Engeland betaalt vanaf exact dezelfde eurorekening in Engeland, nu voor het restant van het bedrag dat hij mij nog moest betalen. De betaling is gedaan op 15-10-2015.
Op de website van de ING wordt aangegeven dat betalingen als de onderhavige (indien gedaan in euro en niet in ponden) gratis zijn. Er is voldaan aan alle voorwaarden waaronder (volgens de website) de ontvangst van het bedrag gratis zou moeten zijn. Website: https://www.ing.nl/particulier/betalen/buitenland/buitenland-betaling/europese-overschrijving/index.html.
Toch zijn kosten (€ 5) in rekening gebracht.

De oplossing

De ING moet de onterecht in rekening gebrachte kosten terugbetalen.

4 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste klant,

    Ik kan me voorstellen dat je er van baalt dat er nogmaals kosten in rekening zijn gebracht voor een ontvangen betaling in euro's. De website die je aangeeft, gaat over de kosten van een uitgaande betaling vanuit ING. Voor het ontvangen van een betaling vanuit het buitenland, kunnen wel kosten in rekening worden gebracht. Via hier kan ik dit helaas niet voor je nakijken. Daarom wil ik je vragen om contact met ons op te nemen via Facebook of Twitter. Ik of mijn collega kijken dan graag met je mee om tot een oplossing te komen. Via www.ing.nl/webcare kun je zien hoe je contact met ons op kunt nemen.

    Groet,

    Willeke
    ING Webcare Team
  2. Auteur
    maxvermeij
    Datum
    Op de door mij genoemde website gaat het wel degelijk ook over het ontvangen van betalingen. De voorwaarden staan onder het kopje "Voorwaarden gratis geld overmaken en ontvangen".
    Twitter gebruik ik in principe alleen zakelijk, en dit is een privébetaling. Facebook gebruik ik niet.
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste,

    Goed dat je dit aangeeft, maar via dit medium kunnen wij weinig voor je betekenen, omdat we extra gegevens van je nodig hebben. Deze gegevens vragen wij niet openbaar.

    Daarom vraag ik je toch om via Twitter contact met ons op te nemen. Je kunt eventueel ook een e-mail sturen naar ing@ing.nl om dit probleem op te lossen.

    Groet,

    Gerard - ING Webcare Team

  4. Auteur
    maxvermeij
    Datum
    Ik heb contact opgenomen met de betaler (in Engeland) en deze heeft bevestigd dat hij het bedrag naar mij overgemaakt heeft in EURO's.
    Ik heb een e-mail gestuurd aan de ING maar er wordt niet gereageerd op mijn e-mail. Ik vind het echt schandalig dat ING kennelijk structureel onterecht kosten in rekening brengt bij overboekingen vanuit het buitenland. Waarschijnlijk zijn veel meer mensen hier slachtoffer van. Ik ga een klacht indienen bij de KiFiD.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
maxvermeij
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen