Klacht ING Bank: Wisselend gebruik van betalingsbevestiging.

sad Niet opgelost
R. Bos

Regelmatig heb ik problemen met het bevestigen van een betaling op een van mijn beide rekeningen bij Uw bank. De klachten ontstaan doordat ik bevestiging van mijn betalingen op een van mijn bankrekeningen de ene keer op mijn iMac moet doen en een andere keer op mijn iPad en dat dan op volstrekt willekeurige wijze. De ene keer moet ik een bevestiging van de betaling op mijn iPad intoetsen, de andere keer krijg ik via een smsboodschap een code op die ik moet intoetsen, de laatste wordt bovendien achter elkaar weer door een volgende sms-code gewijzigd in een veel te hoog tempo.. Aangezien ik 82 jaar ben reageer ik dan meestal te laat. Hierdoor is er vandaag zelfs een bestelling door een leverancier geannuleerd.

Ik wil absoluut mijn rekeningen op de iMac blijven gebruiken, aangezien ik met deze computer het meest vertrouwd ben. Maar ik wil af van het voortdurend moeten wisselen van de betalingsbevestiging, nu eens via de mobiele telefoon, dan weer via de iPad. Ik geef hierbij de voorkeur voor bevestiging op de iPad, ook al gebruik ik die minder frequent , vooral tijdens vakanties.

ING Bank
    Goedemorgen meneer/mevrouw Bos,

Bedankt voor je bericht.

Als je de betaling op je iPad doet, dan kom je bij de ING Mobiel Bankieren app. Omdat deze app niet voor computers is, kom je hier niet bij een betaling via jouw computer. Dan zou je de betaling via de iPad moeten doen.

Mobiel bevestigen is nog niet voor elk afhandeling geschikt. Voor sommige procedures krijg je nu nog een sms code. Vandaar dat je hier jouw mobiele telefoon nog voor nodig hebt.

Is de betreffende betaling wel geschikt om via de app te bevestigen? Dan kun je de app openen om de betaling te bevestigen.

Groet,

Tjitske
    ING Webcare

R. Bos
Ik krijg nu een antwoord dat totaal niet in verband staat met mijn klacht. Dat de bank door allerlei technische kwesties niet in staat is om in sommige gevallen aan mijn probleem te voldoen daar heb ik geen enkele boodschap aan. Het werken met een voor mijn leeftijd te snel wijzigende invoer van sms-codes (ik ben 82 jaar)heeft tot gevolg dat ik voortdurend opnieuw moet intoetsen en na een aantal keren wordt dan mijn rekening geblokkeerd.💕

Ook een klacht indienen over ING Bank?