Klacht ING Bank: Zeer onpersoonlijk en klantonvriendelijk

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 302389
Gebruiker
J. Spaargaren
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Na bijna 50 jaar een betaal- en spaarrekening bij ING te hebben gehad ben ik overgestapt naar een andere bank. Het rekeningnummer heeft tot een half jaar geleden op mijn naam gestaan en sindsdien op naam van mijn vrouw en mijn persoontje. Krijg ik een mail waarin mijn vrouw bedankt wordt voor het vertrouwen etc. En ik niets. Ik heb bedankt vanwege het volgende: 50 jaar lang totaal geen persoonlijk iets, topman met gigantisch salaris/verhoging, per 1-1-18 behoorlijk duurder, geen rente op betaalrekening. Getracht telefonisch dit uit te leggen. Reactie was totaal geen interesse.

De oplossing

3 reacties

  1. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Beste heer/mevrouw Spaargaren,

    Jammer om te horen dat je ons verlaten hebt. Uiteraard zijn we jou ook niet minder dankbaar dan jouw vrouw. Kan het misschien zijn dat door het sluiten van jouw rekening wij geen bericht meer kunnen sturen naar jouw Mijn ING account?

    In ieder geval geef je ook aan dat je jouw onvrede niet kon uiten bij ons telefonisch. Wist je dat wij ook bereikbaar zijn via Facebook, Twitter en Whatsapp? Misschien kunnen wij via deze kanalen nog iets voor je betekenen!

  2. Auteur
    J. Spaargaren
    Datum
    Het bedanken naar mijn vrouw was via de mail. Mijn vrouw en ik hebben hetzelfde emailadres. Neemt niet weg dat dat niet het enige was. Als er geen antwoord komt in de trant van daar kunnen wij wat mee dan is dat een bevestiging van dat de klanten echt nummers zijn bij de ING oftewel onpersoonlijker kan het niet. In 50 jaar tijd als nummer behandeld. Bij mijn nieuwe bank ben ik binnen een paar weken gebeld of alles naar wens is gegaan. Daar kan de ING wat van leren.
  3. Auteur
    ING Bank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goed dat je deze feedback doorgeeft J. Spaargaren. Helaas kunnen wij via deze weg niet bekijken waardoor het komt dat dit bericht alleen op naam van jouw partner stond. Mocht je dit wel uitgezocht willen hebben dan wil ik je verwijzen naar onze klantenservice via Social Media, WhatsApp, de Chat in Mijn ING, telefonisch of via een ING kantoor.

    Ondanks dat je bij ons weg gaat hoop ik wel dat je een fijne tijd bij ons als klant gehad hebt.

    Met vriendelijke groet,

    Daphne
    ING Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J. Spaargaren
Datum
Uiteindelijke oplossing
Uit de antwoorden blijkt dat wij een nummer zijn en het lijkt er op dat ING er niets mee gaat doen. Voor mij is het klaar. Nooit meer klant van ING !!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ING Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen